v.21: namnförslag och ryggont

Det kanske är lite tråkigt att jag i princip bara skriver i bloggen ca 1 dag i veckan, så jag har tänkt mig att försöka skriva lite mer nu (om jag hinner). I går (tvingade :P jag) Micke när vi låg i badet att titta i en namnbok eftersom han hittills inte har kommit underfunn med något namn till bebben som han gillar. Man vill ju att det ska vara ett gemensamt beslut (även om jag gärna vill bestämma så är vi faktiskt två, en mams och en paps). När jag tänker på hur söt Micke kommer att bli som pappa blir jag aldeles prillig (visst man kan inte veta exakt hur men man kan tänka sig). Elin har sagt vid ett flertal tillfällen att: "jag har aldrig sett en kille vara så barnkär som Micke han tittar inte bara på barnen och säger oj söt utan han kan ta hand om dem och leka med dem i timmar ju". Det är så kul att höra från andra även om jag har sett det själv. Visst sen kommer det ju självklart bli så att man absolut inte alltid tycker att det är pinlivat att leka och "passa" sitt eget barn hela tiden men vi/han har ju helt klart bra förutsättningar. Åhhå söta Mitte!

Hur som helst jag pratade om namn jag gillar ju (läs är helt såld på) Zack och Nike (det sist nämda är ett tjejnamn och uttalas INTE som sportmärket). Micke tycker att Zack är helt OK bortsett från att hans förra hund hette det men iaf det tänker man ju inte på sen. Nike är han tyvärr inte lika förtjust i (men bebben i magen är nog en kille :P). Jack är ett namn som vi båda gillar men jag tycker ju bättre om Zack, dessutom är Zack betydligt ovanligare (källa: svenskanamn.se). Micke hittade ett par namn i boken i går som han gillade: Milton (killnamn) och Leonne eller Leonie (tjejnamn). Jag gillar ju Leon så varför inte Leonne, dessutom är ganska coolt att det bara är en kvinna i Sverige som heter Leonne. Leonie är lite vanligare än så men ovanligt. Angående Milton så fanns det tydligen någon porrkung som hette så (haspade Micke ur sig i går) och det kanske inte känns så skoj. Det är undefär som att döpa sin dotter till Jenna (efter Jenna Jameson) jag menar det är ju nästan bara en sak som man tänker på då, tyvärr. Sen när det gäller Milton så tänker man ju på John Wittaker's kritvita hopphäst som var framgångsrik på 1990-talet, å andra sidan så är jag ju hästtjej. Åh det är svårt med namn för att inte tala om mellannamn de måste ju passa till för och efternamnet. Barnet kommer ju att heta Thompson precis som jag och jag tror att Micke kanske kan tänka sig att ta mitt efternamn när vi gifter oss (om vi nu har råd med det inom de närmsta 10 åren). Hur som helst det är bra att ha lite namn förslag sen kanske det blir något helt annat i slutändan, barnet måste ju passa att tex heta Zack.

Sen är det det här med min (förbaskade) rygg. Jag hade ju mina föraningar innan jag blev gravid att jag skulle kunna få problem med det eftersom jag vet sedan innan att min rygg är lite känslig eller klen eller vad det heter. I början av graviditeten när jag hade rygg ont så berodde det nog mest på "växtvärk" (ja att livmodern växer). Men nu kan jag koppla ihop ryggvärken men att jag gjort något ansträngande tex dammsuga (en fara för gravidaryggar och speciellt för dem med foglossning). Så nu tänker jag inte dammsuga så mycket mer på ett tag. Jag ska söka upp en sjukgymnast (kan göra det via jobbet) och få lite hjälp med övningar för ryggen osv för jag vill inte bli halvinvalid redan nu det är för tidigt. Jag mår ju så bra i övrigt (är så glad för det) så lite ryggont får man nog ta, det enda som ställer till det är ju att jag har ett så pass tungt jobb. Jag vill ju kunna jobba så länge som möjligt.

Nej nu måste jag sluta "babbla" annars är det ingen som orkar läsa detta. Snart ska jag ut i snön och gå ner till centrum för att köpa ingredienser till saffransbullar.


Kommentarer
Postat av: Christine

Jag röstar på Milton eller Leonne! Vad som helst bara inte Sack för det påminner ju bara oss om vår gamla hund ;) Puss på er!

2009-12-19 @ 17:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0