Kira kom till världen den 18 mars 01.22

För att läsa förlossningsberättelse gå in på http://sabinathompson.webblogg.se/livetmedleona

v38: fullgången bebis

Ja som sagt från och med nu räknas bebban i magen som fullgången. Vi längtar som tokar efter henne men jag tror nog ändå att det är rätt bra om hon håller sig där inne till BF då vi har en del att fixa tills dess. Micke håller bland annat på och renoverar/målar om köket. Istället från tråkbeige/kaffelatte färg (som jag aldrig tyckt om) blir det gråa väggar samt en grön fondvägg. Vi har även införskaffat nya lampor (lycklig). Sen ska det slipas bänkskivor och sättas upp nya eklister under köksskåpen. Jag tror att det kommer att bli superfint när det är färdigt.
I går köpte vi (äntligen) en sykonvagn också. Det blev en Babytravel som jag ville, en svart sådan som nästan är helt ny och vi fick ett superbra pris på den också. Jag känner mig SÅ nöjd. Behöver lite medvind nu efter att kronprinsessparet snodde vårt namn. Men vi har ett annat namn som jag tyckt om länge så det är bara hålla tummarna nu att inte en viss person eller att något annat händer som gör att vi inte kan ta det.
Nej nu ska jag gå upp och dricka kaffe med min förkylda man som är hemma från jobbet och är sjuk idag. Även om han inte är kry så är det väldigt trevligt med sällskap och det är ovant att vi båda är hemma utan Leona (som är på dagis).

RSS 2.0