v.21 och oj vad det händer grejer!

Det SNÖÖÖÖAAAR!!! Så underbart, jag ska dra på mig mina vinterkängor sen och promenera till jobbet. Myspys! Hörde på vädret precis att det antagligen blir en vit jul i Stockholm(för första gången på 6 år tror jag att det är), jippie!

Nu till det jag egentligen sitter här för att skriva om nämligen den lilla galningen i min mage. Denna vecka har jag känt mycket sparkar/rörelser/fladder. I lördags tror jag att det var så var den halvt galen den höll på och "pickade" där inne jättemycket. Ungefär som hej mamma här är jag har du missat att jag också finns här, putt, putt! Så himla mysigt och häftigt men till och ifrån så kittlas det lite. I går när jag satt i bilen fick den in en fullträff på vänstra sidan av magen (det är där som den "sparkar" mest överlag). För det mesta känns det mest som om den fladdrar omkring där inne men några enstaka gånger har jag känt att den verkligen får in som en spark och det går inte att missa. Jag antar att den ville säga god morgon i går eftersom det var på förmiddagen.

Sen har magen växt väldigt mycket den senaste veckan också. Vi får se om ni ser det på bilderna men den har blivit lite mer toppig liksom. Mer utstående och samtidigt mer putig på nederdelen av magen. Sen så börjar det även synas när jag ligger på rygg också (myspys). I går träffade jag Janina som är i v.31 nu och hon sa att tom hennes höggravida mage faller i hop lite grann när hon ligger på mage, så jag antar att det är så det är. Men det var skönt att höra.

Jag vet inte om jag nämde det i förra inlägget men nu har jag iaf bestämt mig för att räkna 2 maj som beräknat partus (födsel). För jag tror att det är efter det som min BM räknar och det blir så förvirrat om vi tänker olika. Alltså byter magen/bebisen vecka på måndagar numera i går gick den/vi in i v.21.

I förrgår gjorde jag en mycket trevlig upptäckt och det är att jag får äta möggelost som är tillagad (blivit upphettad till ca 100 grader). Ni vet den där möggelosten på tub som man kan ha på pepparkakor den får jag alltså äta (lycka) åt av den direkt ur tuben i går SÅÅÅ gott, jag älskar ost och har inte fått äta möggelost nu på typ 4 månader (eller vad det blir).

Men summa sumarum (stavas det så :P?) så har den veckan som gott varit en av de mest händelserika veckorna under graviditeten på så vis att magen har växt mycket och att jag nu verkligen känner av bebisen nästan varje dag. Här kommer lite bilder.


Kolla in putet!

                                                          
  Mysigt!                                                                  Hehe tjockis!

Ja jag vet att jag inte ser så glad ut, ville egentligen inte vara med på helkroppsbild.


Kommentarer
Postat av: Janina

Tjockis <3 <3 <3 dy är så fin!!!!!

2009-12-15 @ 12:43:12
Postat av: Riina

Vad fin magen är! klapp klapp

Hoppas vi hinner ses vid jul, vi får styra upp något mys.. Puss på dig och vildingen i magen!

2009-12-15 @ 23:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0