v.19 och nu börjar det blir lite mage

Nu i veckan har det varit några stycken på jobbet som sagt att "nu syns det faktiskt lite grann på dig". Ja tro det eller ej så börjar en liten kula dyka upp i "pyjamasen". Står jag upp, sitter ner eller ligger på sidan så syns det definitivt nu, även om jag inte är jättestor (men det är skönt). Däremot sjunker magen i hop rätt ordentligt när jag ligger på rygg tyvärr. Men lite syns då också kulan längst ner (det som är själva bebisen och livmodern) sticker upp som en boll när jag ligger på rygg. Jag läste i en bok i veckan att det även det dels syns nu för att livmodern pressar inälvorna uppåt i buken, men att även livmodern i sig börjar växa sig stor. Barnet är nu ca 20 cm långt. Men som jag nämt tidigare så har jag en bakåtlutande livmoder och det är väl därför det inte syns så mycket när jag ligger på rygg.

I ett antal dagars tid nu har jag även haft lite växtvärk (för mig gör det då ont i ryggen) Det är lite jobbigt ibland (har fått ta lite alvedon faktiskt) men mest så är det ju härligt i sig eftersom det betyder att den lille/lilla växer. Sen känner jag ju av bebben vid ungefär 4-5 tillfällen i veckan nu. Senast för ca 1.5 h sedan när jag satt i bilen efter att jag druckit lite julmust (de blir tydligen lite vilda av socker). Det känns inte så mycket men det känns på ett sätt som jag aldrig upplevt förrut, så mysigt och häftigt.

I dag har jag varit ledig och har ganska nyligen kommit hem från ett shoppningrunda med Janina (ni vet hon som ska ha barn i februari) i Skärholmen C. Vi hittade massa kul saker inte bara bebis grejer jag lovar :P. Även om jag faktiskt köpte en leoparddress från HM, supersöt! Men en sak som var extra skoj det var att jag hittade en ny fin BH och jag kunde ha den i 80C, jippie :). Jag kunde inte sluta le där i omklädningsrummet, det är så nice att bysten blir större (tycker jag om inte är direkt storbystad i vanliga fall).

Nej nu måste jag sluta vi ska ut och äta med Mickes jobb på Golden Hits!

Kommentarer
Postat av: Pius McMuffin

Åh, vad häftigt det låter.

Helt underbart ju.

Hoppas att ni får en underbar kväll!

kramar

2009-11-27 @ 22:11:14
Postat av: Mickis

Grattis till C-kupan tjejen! Och större lär det bli... Jag har en hel del BH:ar som ligger på lut här hemma i både 80-85 C/D som nog är aningens stora för mig just nu (sidoeffekt av hårdträning..) Just let me know, så är de dina! KRAM!

2009-12-05 @ 16:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0