Magiska v.13!

Är nu inne i v.13 sen två dagar tillbaka. Tror att jag skrev något innan om att jag blev tillbaka flyttad 4 dagar när jag var på Ul, fast jag hade läst fel :P. Det var bara en dag och det är ju verkligen marginellt. Hur som haver är nu i v 13 (12+2) och nu har missfallsrisken minskat drastiskt, jippie! Försökte lyssna på lilla parveln med mitt stetoskop här om dagen. Hörde inga hjärtljud (vilket jag inte förväntade mig eller) men hörde som ett litet sprattlande/porlande ljud där inne, dock kan det lika gärna vara min tarm. Funderar på att köpa en doppler som heter angelsounds som man kan lyssna på bebisen med (den är mer effektiv än ett stetoskop). Jag tycker att det är mysigt att jag nu kan känna översta delen av livmodern (fondus) utanpå min mage.

Det som dock oroar mig fortfarande är det som jag skrev lite om i förra inlägget. Det är så stort att bli förälder och man är så rädd att tex förhållandet ska ta mycket stryk, att man inte kommer att få sova på nätterna i ett helt år mm. Micke är ju iväg och extra jobbar hos sin kompis Tommy och nu är han på övning. Detta medför dessvärre att man känner sig lite ensam. På något underligt vis gör man det ändå nu när man är gravid, kanske för att mycket inte är som det brukar. Det är svårt att förklara det är bara en känsla. Även om det är hur naturligt som helst att vara gravid känner man sig lite som en utomjording (eller utomjordling, som jag brukar säga :P). Det är en viss känsla som har infunnit sig som bara är där. Ungefär som "hej jag är konstig" eller "hej jag är inte som jag brukar vara". Detta kanske inte är något som andra märker men jag känner mig super knäpp och konstig ibland (*hormoner*, I guess) Jag känner mig lite uttråkad också tror jag, det känns som att det enda jag gör är att jobba och fixa hemma. Nu gör jag ju mer än så men jag är van att ha många bollar i luften och det kan man inte påstå att jag har nu. Pratade med pappa om det faktiskt och han sa att han definitivt kände så under de nästan 2 åren som han har varit arbetslös. Sen pratade vi om att det kanske är bra att vara lite uttråkad och få gå runt och drälla lite innan "illbattingen" kommer till världen som för övrigt fortfarande inte har någt "mage"namn. Antar att det kommer när det börjar synas lite mera.

Nej nu får det vara slutbabblat för nu ska jag åka med Elin, Danne och Alvina in till stan till "laktritsroten" en affär med bara lakrits. Mmmmm!

Här är en bild på min mage i v.13 (12+5) på kvällen.

Magen i v. 13 på kvällen

Kommentarer
Postat av: Pius McMuffin

Men snart kommer du ha en jättestor boll i luften rakt framför dig hela tiden :)

Njut så länge lugnet varar...

Puss och kram

2009-10-19 @ 08:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0