Förhoppningsvis sista BM besöket innan förlossningen

Som rubriken lyder i dag har jag, magen och Micke varit hos vår barnmorska Reneé. Det var skoj att ha Micke med då han inte varit med på länge nu. Reneé pratade lite med oss om förlossningen och det togs lite kontroller som vanligt. En riktigt bra nyhet var att nu är lilla gumman fixerad i mitt bäcken. När de är det så kan de inte komma upp igen och detta innebär ett relativt stort steg närmare förlossningen (jippie). Nu är det inte bara jag och Micke som börjar bli otåliga utan det märks även på omgivningen. Får ett och annat sms då och då från nära och kära som undrar om det hänt något. Men som sagt närmaste vänner och familj kan förvänta sig att jag hör av mig när hon är född. Antagligen bara några timmar efteråt. Hinner jag och har möjlighet skickar jag nog ett litet sms när vi åker in till förlossningen eller om vattnet går eller dyl. Om vår dator inte bråkar med oss så kanske det redan från BB kommer upp en och annan bild på vårt lilla mirakel här på bloggen. Så håll utkik men jag kan tyvärr inte lova något.

Här kommer lite värden från BM besöket i dag:
Blodtryck: 120/65
Skruttans hjärtfrekvens: 128 slag/min
SF-mått: 35 cm
Min vikt: +10 kg sen inskrivningen (alltså så har jag inte gått upp något på 2 veckor, jag är förvånad faktiskt)
Samt att hon är FIXERAD (jippie)

Vi har fått en ny tid hos Reneé den 12/5 som jag hoppas att vi slipper gå på för det betyder att jag då gått över tiden i 1.5 vecka. Sen ska vi ringa fostermedcin den 10/5 för ett tillväxtultraljud om hon inte behagat att kika ut då. Det enda roliga med det är att det är alltid är spännande med ul men jag vill ju hellre ha bebis än ul men i alla fall. Man måste tänka positivt och det känns ju bra att de kolla upp en ordenligt.

Kommentarer
Postat av: freja

bebis än?

2010-05-03 @ 11:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0