V. 38: fullgången bebis och BM besök

Hallllåååå där inne kan du komma ut nu?! Som sagt from v.38 (37+0) räknas barnet som fullgånget. Skulle hon födas nu skulle hon alltså inte vara prematur (för tidigt född). Micke hoppar omkring här hemma och tycker att nu vill han inte vänta längre. I lördags packade vi BB-väskan och fixade färdigt det sista hemma dvs köpte miniblöjor och tvättlappar. Jo just det skötväska har vi inte köpt än det är det enda. Dock den som vi vill ha kostar ca 800 kr och det är ju rätt dyrt, men den är snygg :). Ska försöka köpa den via tradera (handlar mycket där :P) och få den ett antal hundralappar billigare.

Smärtan i fogarna är över lag bättre men det kommer och går och det verkar vara dagsbundet. Visst sitter jag på häcken hela dagen (vilket jag faktiskt sällan gör, får tuppjuck) kanske jag inte får ont men vissa dagar kan jag gå ganska mycket och det går bra och vissa dagar är det kört bara efter en kort promenad. Aja som sagt lite obehag får man räkna med.

I dag har jag och magen varit hos barnmorskan. Allt såg fortsatt mycket bra ut:
Blodtryck: 115/60
Hb: 128
Blodsocker: 6.4
Lillans hjärtfrekvens: 148 slag/min
SF-mått: 34 cm (magen har inte växt så mycket sen sist men det gör mig ingenting)
Vikt: +10 kg sen inskrivningen (fast enl mig egentligen +14 kg vilket ändå är bra)

Att bero på det där med vikt så har den blivande pappan sympati "tjockat på sig" vilket jag tycker är supergulligt. Min lilla man har gått upp 3 kg på ca 1.5 månad. Det är i klass med mig ju om inte lite mer. Fast å andra sidan så väger jag i alla fall 20 kg mer än honom i nuläget (elefant och ekorre varning :P).

I lördags var vi och magen på 25 års fest, vilket var superskoj att jag och magen tog oss till och med en sväng om. Här är ett par bilder som Elin tog på mig och Micke innan festen. Hon hjälpte mig att fixa i ordning mig och temat var greese (alt rockabilly).



Kommentarer
Postat av: freja

kolla gärna in min bebishörna! :D ..gäller att vara påhittig när man bor i en skokartong!

2010-04-13 @ 20:09:42
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Riina

För min del är hon välkommen ut!

Puss på dig och magen!



Förresten, Freja, din hörna är supermysig:)

2010-04-13 @ 20:22:38
Postat av: freja

moget att skriva det här riina, du ska ju kommentera min blogg! :P

2010-04-13 @ 21:29:35
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Tova

Vad fina ni är :) och inte alls långt kvar nu ju!! gud så spännande!

2010-04-15 @ 13:07:29
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0