v.37: lite foglossning och sjökokänsla

"Bara" 4 veckor kvar nu till BF. Om en vecka räknas snuttan som fullgången då får hon gärna komma ut (vilket jag egentligen vet att hon med största sannorlikhet inte kommer att göra). För precis en vecka sen (förra tisdagen) var jag ute och gick långpromenad i vårsolen men efter detta fick jag väldigt ont i mina fogar i bäckenet. Det blev bättre framåt onsdag eftermiddag men sen dess gör fogarna sig påminda lite då och då. Men som sagt är man så pass höggravid som jag är så är det väl inget konstigt. Det som stör mig är att 50 minuters promenader verkar vara att glömma nu. Har haft en lat vecka efter att detta inträffade men tänker ta nya tag denna vecka. Har varit ute och gått ca 20 min i morse och ska ut i gen sen i eftermiddag. Jag får helt enkelt gå ut på två till tre små promenader per dag istället för en långpromenad.

Det där med sjöko som står i rubriken är mest nattetid, gisses vad man känner sig klumpig. Samma känsla får jag också när jag och Micke ska mysa. Fasen man vet ju inte hur man ska placera sig och man känner sig inte direkt sexig när man ligger där som en halvt utslagen koloss. Men jaja det är tur att Micke inte är tjock han också för då skulle det knappt gå.

Just det jag var på BVC i torsdag (den 1/4) och fick reda på föjande:

BT: 125/55
SF-mått: 33 cm (bara 1 cm plus sen förra besöket men inget att oroa sig för)
Lillbebisens hjärtfrekvens: 137 slag/min
Att hon ligger men huvudet nedåt fortfarande och är ruckbar (alltså ej fixerad ännu)

I fredags var Pia och Thomas här på middag, vet var supertrevligt. Thomas hade med sig sina fina kamera och vi tog massor av bilder på mig och magen och pappa Micke fick också vara med på en hel del bilder. Pia skulle skicka lite bilder till mig sen så jag kommer nog lägga upp en och annan här på bloggen. Sen har vi även köpt en systemdigitalkamera. Den är verkligen härlig att fota med men det sved i plånboken men det är ju väldigt skoj att vi har en bra kamera att fota lillsnuttan med. Sen kanske jag ska nämna att vi sålt lägenheten. Vi fick inte det vi ville ha för den men det blir bra i alla fall. Nu längtar jag som en tok efter att få flytta in i vårt radhus på månskensvägen 251.

Detta är inte just vårt hus men det ser nästan likadant ut. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0