v.30: Promenader och födelsedag

Tiden flyger förbi och nu är man plötsligt i v.30, 10 veckor kvar då tills BF. Om jag ska vara ärlig så börjar jag bli lite nervös inför förlossningen nu när det börjar närma sig. Inte så att jag är rädd men jag har mycket tankar kring det och det känns pirrigt. Men något som framför allt ska bli otroligt häftigt det är att få träffa min dotter för första gången. I helgen har jag och Micke kollat på babyskydd (med andra ord bilbarnstol, gisses vilken tid det tog för mig innan jag fattade att det var samma sak :P) det blir nog en Maxi Cosi Carbiofix i grått och rött. Vi har provat ut stolen i bilen och det fungerade bra. Sen köpte vi också lite flickiga kläder till bla i rosa samt ett par tjejiga jeans som var söta. Även om jag inte gillar rosa så måste ju flickebarnet få ha lite sånt. Hon kommer nog få ha en del rött, grönt och kanske gult skulle jag tro.

Ja vad menar jag nu med promenader. Jo vi har en stegtävling via jobbet som jag är med i. Jag är inte den som går längst i mitt lag direkt men jag försöker. Går ca 10 000 steg om dagen iaf. Fast i går blev det inte mycket alls *pinsamt*. Vi för in våra steg på en sida på nätet och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med gårdagens steg. Micke gillar ju inte att promenera (hehe är lite lat) så i går åkte vi runt på husvisningar och var på bio det blev inte många steg det. Men i dag är det en ny dag så nu jäklar. Jag ska till min BM kl. 10 och ska gå dit och antagligen hem också. Att bero på husvisningar så har vi väl mer eller mindre bestämt oss för att lägga ner det och istället titta på 4:or och kanske en del radhus. Det blir lite tajt ekonomiskt annars med mamma och pappaledigheter för att man går ner rätt mycket i inkomst om man inte plockar ut f-peng för 7 dagar, och då räcker ju bara dagarna i ett år.

På onsdag är det som sagt min födelsedag, blir 24 bast :). Ganska lagom ålder för en första gångs mamma tycker jag. Inte sådär väldigt ungt (men med stockholmsmått ligger jag långt under snittet) men har en bit kvar till 30. Micke blir ju 27 i mars så för honom är det väl lite "på tiden" :P, som pappa sa. Sen vill man ju ha fler barn, minst ett till i alla fall. Ganska tätt, kanske 2012 eller 13. Vi får väl se.

Åh just det jag har en "kompis" som är gravid, kan inte skriva vem det är eftersom hon inte gått ut med det offentligt. Hon är i v.12. Det är ingen jag står jättenära men iaf jag hoppas på att vi kommer kunna ses när hon är mammaledig. Bebben kommer i augusti. Det är ju aldrig för sent att lära känna varandra ordentligt. Dessutom så är hon verkligen trevlig. Det blir toppen, då har jag iaf två andra mammor i min ålder att umgås med, Janina och denna ännu anonyma blivande mamma :).

Nu måste jag sluta ska ju som sagt till BM snart och mäta mage och så. Tyvärr måste man även väga sig viket jag tycker mindre om :S. Men skitsamma jag skyller på att lillskruttan är knubbig :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0