3D ultraljud

Jippie i förrgår bokade jag tid för 3D ultraljud på tittut ultraljudsklinik inne i stan. Vi ska dit den 4/2 alltså när vi är i v.28. De rekomenderade nämligen att man skulle vara mellan v.25 och 28 för att kunna se bäst samt hela bebisen. Dock är denna upplevelse ganska kostsam men det får det vara värt. Vi får inte bara med oss bilder därifrån utan även en 30 min DVD med inspelning från undersökningen. Sen har Micke och jag även beslutat att vi då ska försöka få reda på om Yelverton är en liten pojk eller om den har snippa :P. Vi (mest jag) har kommit underfunn med att vi är för nyfiken för att vänta ända till den behagar komma ut. Men jag har då gått ca 2/3 av graviditeten utan att veta vad det är för något där inne (bortsett från en bebis då, såklart :P).

Att bero på förra bilden med uber putet så är det ju så att magen ser lite olika ut från dag till dag beroende på hur barnet ligger (och hur mycket och vad jag ätit, hehe). Sen syns det ju mer utan kläder. I början syns det ju enbart utan kläder och inget med kläder (ja möjligtvis att man såg lite fet ut då :P). Sen beror det ju på vad man har på sig också. Mammakläder har en (mysig) förmåga att få magen att komma fram lite.

I dag är jag ledig och har inte gjort så mycket annat än sovit. Jag har ju jobbar två nätter i rad nu och ställde om dygnet i går. Dagen efter att man ställt om brukar man vara supertrött vilket jag inte orkade med. Så därför sov jag till ca 11.30 i dag. SÅ skönt. Lite senare i dag ska jag träffa Janina. Helt sjukt att deras bebbe kommer om 6 veckor. Det ska bli så spännande. I och med detta börjar det sakta gå upp för mig att vår älskling också kommer om inte allt för lång tid. Vi håller på att längta ihjäl oss men "den som väntar på något gott" (hm,  deja vu undra om jag skrivit precis denna rad tidigare i bloggen).  

I helgen ska jag dels klippa, färga och slinga håret. Ja man kan det när man är gravid, dock kan håret reagera annorlunda på färgen, vi får se jag kanske får en väldigt lustig hårfärg. Men allt är bättre än nu, fy vad fult det är, ca 5 cm utväxt (ja jag ser den tydligt iaf) och nästintill "tantfrissyr" nej det håller inte. Efter klippningen ska vi titta på barnvagn. Jag kanske har nämt det förr men Crescent diva är en favorit som vi hoppas kunna få provköra mm i helgen. Den finns även i svart och rött vilket jag tycker är jättesnyggt. Har vi tur kan vi komma över en ny sådan för strax under 5000 kr (den brukar kosta 6500 kr). Vi får se vad det blir hittills har jag inte sett någon begagnad på blocket eller så, tyvärr. Bara för att vara lite små nördig så lägger jag upp en bild på den tänkte jag.

Avslutningsvis så kommer det lite bilder på magen. Det är ingen jätteskillnad från förra veckan direkt med iaf.

 


Kommentarer
Postat av: Pius

Thomas berättade precis om en bekant som försökte färga håret när hon hade bebis i magen.

De första gångerna tog det inte alls och sen blev det lila :) Men hon försökte å andra sidan att färga det svart.

Det blir säkert assnyggt - som vanligt med dig och ditt hår!

Puss puss!

(nu längtar man ju ihjäl sig efter 4/2!!!)

2010-01-07 @ 17:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0