v.26: BM besök och flyttatankar

I går gick jag som sagt in i v.26. Hann inte skriva då eftersom jag jobbade dag och på kvällen var en fastighetsmäklare här och värderade vår lägenhet. För er som inte hört något om det så är vi ute efter nytt boende. Inte just nu men i sommar/höst och det tar ju sin lilla tid att hitta något osv. Antagligen blir det ett litet hus i Tullinge eller Tumba. Jag drömmer ju om att ha relativt stor tomt gärna med fruktträd, sen måste ju huset var mysigt gärna med en öppen spis eller två, och som sagt inte så stort. Sen ska det ju vara ett hus vi har råd med också såklart. Det är svårt det där med pengar egentligen, jag och Micke tjänar ju hyfsat bra båda två, fast jag är ändå underbetald med tanke på min utbildning (var bara tvungen att skriva det :P). MEN, vi gillar verkligen att shoppa. Kanske inte just kläder och sånt (men det också :P) men heminredning, DVD filmer, kökspryla mm. Sen är vi ofta ute och äter och går på bio (som numera är dyrt ju). Det blir skärpning nu, men som tur är så sparar vi pengar också. Att bero på det köpte vi i förra veckan en barnvagn (med pengar från vårat "bebiskonto") på rea. Det blev en svartröd Crescent Diva (som jag la ut bild på här om veckan). Den är super snygg och smidig att köra (dock inte så bra i snömodd men man kan inte få precis allt). Micke köpte också (för det var han som åkte till butiken och köpte vagnen) en jättefin åkpåse till i svart och röd med fleace i. Nu börjar det bli mer och mer verkligt att det ganska så snart kommer en lite parvel :P. Parveln som för övrigt är en pigg liten sak (det har jag ju nämt förut men iaf). Går kickade den loss rätt högt upp i magen, en bra bit över naveln. Jag har börjat vänja mig vid sparkarna nu fast på ett bra sätt och det är att jag inte tycker att det känns läskigt/obehagligt längre. Det tyckte jag faktiskt lite i början (det kan jag erkänna nu), nu är det i nio fall av tio bara helt fantastiskt och mysigt.

Sen har vi varit hos vår barnmorska Reneé idag. Allt såg jättebra ut. Det var skoj att komma dit igen med tanke på att sist jag var där var i v.12. Såhär såg mina provsvar ut:

  • Venöst Hb-värde (blodvärde): 128 (vilket är väldigt bra för att vara gravid)
  • Venöst b-glukos: 6.0 (icke fastevärde)
  • Blodtryck: 125/65 mmHg (jippie, lägre än förra gången)
  • SF-mått (livmoderns storlek): 23 cm (helt normalt och något under medelvärde för svenska kvinnor)
  • Barnets hjärtfrekvens: ca 130 slag/min (normalt är mellan 120-150)
  • Rent urinprov (alltså inget utslag för bakterier eller liknande)

Det var så mysigt att i synnerhet få höra Yelvertons hjärtslag. När Reneé skulle lyssna med dopplern så busade den där inne och ville inte ligga still. Hon sa "vilken liten buse". Jag är nästan helt säker på att den kommer att vara busig och obstinat när den har kommit ut också. Busunge! Sen är det SÅ skönt att jag inte längre är ett dugg stickrädd, det känns ju knappt när de tar prov (iof är jag lättstucken men ändå).

Ja nu får det vara slutsnackat för denna gång.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0