MVC besök

Eftersom jag i efterhand kommer att glömma bort dessa värden tänkte jag skriva ner dem här. Sen är det ju egentligen lite roligare om att uppdaterar bloggen oftare än en gång i veckan. Men eftersom denna blogg främst är till för att följa graviditeten är det också lite svårt att hitta flera intressanta och roliga saker att skriva oftare än en gång i veckan. Men hur som haver, i dag var jag hos barnmorskan och fick reda på följande:

Hb-värde (blodvärde): 130
Blodtryck: 120/65
Blodsocker (ej faste värde): 6,4
Vikt: hemlig :P men + 1 kg sen förra kontrollen för 2 veckor sen, alltså + 12 kg sen jag blev gravid (enbart + 8 kg sen inskrivningen i v.9) Hehe ja jag hann gå upp ca 4 kg på bara några veckor precis i början :S.
SF-mått: 32 cm (nu ligger jag på snittet så den har växt på bra sen förra besöket då jag låg lite under medel)
Barnets hjärtfrekvens: 140 slag/min
Barnets placering: Ligger som föregående gång med huvudet nedåt, ej fixerad men inte fullt rörlig heller. Ryggen ligger på min högra sida och fötterna på vänster.

Allt såg med andra ord väldigt bra ut och jag känner mig nöjd. Det är alltid lika skoj att vara på MVC. Sen pratade vi lite om amning också, barnmorskestudenten som var med i dag (som även jobbar på BVC) sa att hon inte varit med om att en kvinna som vill amma inte kan. Bara man får bra råd och stöd så bör det fungera för i princip alla. Det blev jag glad av att höra eftersom jag väldigt gärna vill amma min lilla flicka i åtminstone 6 månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0