v.32: putmage och radhusköp!

Åh vad arg jag blir!!! Skrev precis ett långt inlägg och så bara försvann det för att internet valde att strejka. Jaha då är det bara att börja om då. Fast denna gång blir det nog inte lika långt då jag inte orkar ta om precis allting. Fast å andra sidan är jag ju faktiskt rätt bra på att ordbajsa så det kanske inte gör så mycket :).

Hur som haver. Tiden bara försvinner och nu är det bara 8 veckor kvar tills vår lilla tjej beräknas komma ut. Vill inte gå över tiden av flera anledningar varav en är att båda mina föräldrar med respektive ska åka bort en vecka efter barnets BF. De ska dock inte resa tillsammans :P. Men vi får se hur det blir. Pappas chef (som är naturläkare eller vad tusan det heter)hade tipsat honom om ricinolja för att inte gå över tiden. Kan väl tänka mig att testa det för det lär ju inte skada. Min far är ju lite av ett hälso och vitaminfreak så jag är inte så förvånad över att han hade fixat fram tips på detta. Hehe han är söt!

Magen växer och växer och även om jag inte är stor för att vara så långt gången så börjar magen mer och mer se ut som en fotboll :). Sen beror det mycket på vad jag har på mig. Klänningen jag hade i fredags på Riinas inflyttningsfest framhävde verkligen magen men det gjorde ju ingenting. Bortsett från att man inte får dricka rödvin och äta dessertostar så älskar jag att vara gravid. I alla fall just nu eller hittills ska jag väl säga. Känner mig så kvinnlig och det är så mysigt och häftigt att känna barnet där inne. Ja det är det bästa jag gjort :). Micke är söt också och säger till mig mer eller mindre dagligen att jag är söt och fin och att han är så stolt över min mage och lilltjejen där i.

Har varit hos BM i dag och fick veta följande:
BT: 115/65
Vikt: + 7kg sen inskrivningen, vilket jag fick beröm för (men jag räknar på minst plus 11 kg då jag gick upp mycket innan första BM besöket)
Barnets hjärtfrekvens: ca 140 slag/min
SF-mått: 29 cm, förra gången var det 27 cm och jag följer min kurva perfekt.
Att lilltjejen ligger med huvudet nedåt vilket är bra då de runt dessa veckor bör vända sig så. Jag fick även känna det vilket var så häftigt

Sen har vi som sagt köpt ett litet radhus här i Tullinge. Detta gjorde vi för en vecka sen och vi ska flytta in första helgen i augusti. Huset är superfint och totalrenoverat, ca 100 kvm, har två uteplatser, en balkong och en lite gräsmatta. Vi känner oss så himla nöjda och längtar efter att flytta. Vi har inte sålt lägenheten än men det är på gång. Jag har tyvärr inga bilder på det på datorn men det kommer. Däremot har jag lite bilder från i fredags innan vi åkte till festen.






Här lyssnas det på Michael Jacksson, pappas favorit!


Var bara tvungen att visa detta. Så söta kläder som jag köpt på tradera för typ 50 kr totalt :).


Kommentarer
Postat av: Pius

Vilka fina bilder!



Hade dock sett fram emot att se bilden där du "gömde" Micke bakom dig, hi hi :)



Puss på er alla tre! Era sötnosar!

2010-03-02 @ 13:12:09
Postat av: Riina

Vilka underbart söta kläder! Kommer säkert passa perfekt på den undebart söta flicka som ska i dem..:) Mysigt att ses på lördag.



Pussar!

2010-03-02 @ 21:40:28
Postat av: Vargaa

Jättefina bilder på er. Kul med radhus! :)

2010-03-03 @ 17:50:05
Postat av: josefina

Ricinolja ska du nog inte testa på, man kan bli riktigt riktigt dålig av det. Dricker man ricinolja får man maginfluensa symtom typ, och smärtsamma sammandragningar som inte gör någon nytta. Livmodern retas bara av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Tyvärr finns det ju inget som kan sätta igång en förlossning förutom att man är mogen, tror det är bebisen som sänder ut nån signal när allt är redo. Dock kan man dricka hallonblad (finna på hälsokosten) from v34, det stimulerar livmodern och kan även vara bra i livmoderns arbete efter förlossningen. Bara ett tips! =)

2010-03-30 @ 12:59:41
URL: http://zackster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0