v.33: Gått på ledighet och stickning för fulla muggar

Åh så skönt, i fredags jobbade jag min sista dag på länge på jobbet. Väldigt skönt men samtidigt lite sorligt också. Denna vecka har dock hittills varit fullspäckad. Sitter i skrivande stund hemma hos min mor i Upplands Väsby. Ska vara i väsby hela veckoslutet då Micke är ute på äventyr i skogen. Som rubriken lyder så håller jag på och lär mig att sticka, just nu håller jag på med en hjälmmössa till lillan i magen. Det går relativt bra, tappar en maska då och då men det går framåt. Någonting måste man ju sysselsätta sig med.

Leona rör sig som bara den inne i magen (vi kallar henne för det nu eftersom hon antagligen kommer att heta det). Men nu är det mer som vågrörelser eftersom hon är så pass stor. Jag tror att hon väger drygt 2 kg och är ca 30 cm lång från huvud tills stjärt. Fattar inte att hon får plats där inne, dessutom eftersom min mage inte är så stor. Har ju sovit relativt bra fram tills nu, vaknar till och ifrån av att jag har lite ont i ryggen och måste vända på mig och för att livmodern trycker på magsäcken. Känns väldigt obehagligt och får en och annan sur uppstötning. Men eftersom jag inte jobbar längre så gör det inte så mycket då jag nästan kan sova när jag vill. Inte för att jag gör det bortsett från att jag tar lite sovmorgon till ca 8-9.

Men om ca 6 veckor beräknas hon vara här, vi längtar så mycket. Vi träffade Johan och Janinas lilla dotter Vilda för första gången i tisdags. Helt ljuvlig var hon även om hon sov hela tiden vi var där men ändå. Hon var så liten och söt och man kunde nästan inte slita blicken i från henne.

Aja nog för denna gång ska snart åka hem till min far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0