v.35: pigg liten bebis men trött mamma

Jaha ojoj 6 veckor eller 41 dagar kvar till beräknad förlossning. Känns inte så dumt faktiskt för nu börjar det bli lite jobbigt faktiskt. Jag älskar fortfarande min mage i alla fall dagtid men nätterna är värre. Jag kan visserligen fortfarande ligga på rygg (oftast) och halvt om halvt på mage men det spelar ingen roll det är fortfarande obekvämt. Jag får jättelätt ont i ryggen (främst ländryggen) oavsett vilken ställning jag ligger i. Det leder till att jag måste snurra runt nästan hela tiden i sängen. Så är det i alla fall på förnatten sen blir det bättre framåt småtimmarna. Sen är det det där j*kla trycket uppåt, alltså livmodern som trycker på min magsäck. Jag kan inte äta för sent men ibland blir det ju så i alla fall. Blir jag törstig och vill dricka på kvällen eller efter att jag lagt mig så känns det som om vattnet går upp till halsen och jag är ofta törstig sent på kvällen. Nu när jag dessutom är superförkyld så hostar jag också, trodde att jag skulle spy i natt men jag klarade mig. Men jag är väldigt tacksam för att jag inte mår illa i alla fall. Det är själv trycket uppåt som gör att det känns som om jag kommer att kräkas. Aja detta är ju en fis i rymden egentligen för jag mår ju bra annars. Men man måste få gnälla lite i alla fall :P. Sen är jag sur över att jag är förkyld. Ute skiner solen men jag önskade mig dåligt väder i dag då jag antagligen inte kommer orka gå ut. Känner mig rätt sänkt faktiskt, snor som rinner, hosta, ont i halsen och allmän sjukdomskänsla. Detta hade inte kunnat komma mer olägligt men tanke på att det är visning av vår lägenhet i helgen och vi har massor att göra, eller i synnerhet Micke men han är frisk som tur är.

För att prata om något trevligare så har vi i helgen varit på Nynäs Havsbad och njutit av vedeldad bastu, pool bad och väldigt god mat. Micke fick detta i 27 års present av mig (han fyller i morgon) och jag har fått höra större delen av helgen att jag är världens bästa festmö :). Dock sved det i plånboken men det var faktiskt värt varenda krona. Rekomenderar de som inte varit där att åka dit det var verkligen super!

Vår lilla dotter har det trångt i min mage nu men buffar och är i gång ändå. På många ställen läser man att barnet i magen nu blir lite lugnare då det inte har så mycket plats längre men inte hon. Oj vad hon buffar ibland. I går fick Micke tag på vad vi tror var hennes ena fot och hon sparkade tillbaka på honom när han drog och tryckte på den. Det är så otroligt härligt att se hur han skiner upp när han känner henne och när hon svarar på hans puttar. Han längtar nog ännu mer efter henne än jag då jag bär henne med mig hela tiden och känner henne flera gånger per dygn.

Just det sen gjöt min moster av min överkropp i torsdags. Jag tror att det kommer bli väldigt fint. Hon ska måla den i silvermetallic och lacka den högglansig. Jag kom med ideén att hålla händerna på magen (något som jag inte sett på hennes avgjutningar av gravida kvinnor) och det tyckte hon var en jättebra idé. Vi får väl se hur det blir, tyvärr har jag ju rätt stora händer men det är i alla fall skoj att min torso blir lite unik. Sen ser det ju mysigt ut också. Jag håller ju händerna mycket på magen just för att det är mysigt. Ibland gör jag det för att lugna torpeden där inne när hon far runt som värst. Min älskade lilla bebis!

Kommentarer
Postat av: Pius

Oj vad kul med avgjutning!

Den blir säkert toppenfin.



Puss och krya på dig!

2010-03-22 @ 16:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0