v.22

Satt precis och läste i bloggen ggen från v.22 med Leona och saker och ting är sig rätt likt. Jag är större om magen denna gång eller i synnerhet så är magen "längre" den börjar högre upp så att säga (ja jag vet vi måste ta bilder, vi har varit urusla på det). Den senaste veckan har jag haft en hel del växtvärk (som på mig innebär ett visst sorts ryggont) och ganska mycket sammandragningar. Just "ryggont" hade jag även med Leona runt v.20-22.

Nu sparkas det ordentligt där inne och Micke kände de första sparkarna utanpå för drygt 1 vecka sen om jag inte misstar mig. Alltså något tidigare än med Leona men inte så mycket tidigare som jag först trodde innan jag läst i bloggen. Ni ser det är därför jag bloggar (mestadels i alla fall). Det är jätteroligt att kunna gå tillbaka och läsa och jämföra. Även om man inte ska jämföra för mycket då varje graviditet och barn är unikt!

Den 14/10 var vi på RUL och eftersom jag inte haft tid att blogga på evigheter så har jag inte hunnit skriva något om det än. Hur som helst så såg allt bra ut men det var svårt att få några bra bilder på barnet då HON (haha ja det är antagligen en flicka till) låg med ryggen utåt. Hur som helst är det fantastiskt att Leona ska få en lillasyster! Inom kort kommer vi även att boka in ett 3D UL för det var så häftigt förra gången så det måste vi göra igen. 

Nu när vi fått reda på att det antagligen är en tös där inne så har vi ju självfallet diskuterat en hel del namn. Jag är helt såld på Minya. Micke verkar tycka om det med så jag hoppas att det blir det :). Jag tycker också att Tilde är fint men det är betydligt vanligare och med på top 100 listan på namn. Jag blir lite anti då eftersom jag vill att mina barn ska ha ovanliga namn och eftersom Leona är ovanligt så känns det lite taskigt att döpa lillasyster till något som i alla fall är på väg att bli rätt vanligt. Jag vill inte att mina barn ska behöva vara Leona T osv i skolan eller på dagis.

Nej nu är det dags att laga lunch och städa lite för sen ska jag till Jeanette (tvillingmamman) och fika för att sedan hämta Leona på dagis vid 15.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är leona ovanligt? jag vet typ 3 pers i olika åldrar som heter det.. och rätt många leoni som är likt! fint är det hur som helst :)

2012-01-01 @ 23:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0