Graviditet nr 2

Eftersom det nu är officiellt att jag och Micke väntar barn igen i mars så tänkte jag att det är god tid att börja gravidblogga.
Lite uppdateringar från senaste tiden:
Skiftet juni/juli: vi är på bröllopsresa i Rom och jag har mina misstankar redan nu om att jag är gravid (precis som det var med Leona också)
7 juli: positivt graviditetstest! Mycket tankar som far genom huvudet då jag blev gravid på 1:a försöktet vilket jag inte hade väntat mig.
ca 21/7-25/8: Är obeskrivligt trött och mår illa nästan hela tiden. Kan inte dricka kaffe och vill helst bara ligga i sängen och sova. Tycker inte alls att det är trevligt att vara gravid och är arg på allt och alla. Undrar vad jag gett mig in på.
25/8: Går in i graviditetesvecka 12 och börjar nu må mycket bättre. Kan börja njuta och längta efter bebisen.
1/9: Första besöket hos barnmorskan. Har valt samma som jag hade när jag väntade Leona. Hon heter Reneé. Allt ser jättebra ut för mig: Hb: 147, BT:120/60, Blodsocker: 4,2. Nästa besök har jag i början på oktober då vi jag kanske ska få höra bebisen hjärtljud för första gången. Detta är ett extrabesök just för detta.
I morgon går jag in i v.14 (13+0) och den största missfallsrisken är nu över sedan 1 vecka tillbaka. Magen min är svullen och jag ser lite småfet ut. Möjligen är den lite större denna gång än den var vid samma tidpunkt när jag väntade Leona. Jag tror att bebisen är en tjej för att hittills har graviditeten varit nästintill identisk med förra gången. Men som sagt jag var ju "säker på" att Leona var en kille så jag har kanske fel denna gång också. Men den 14/10 får vi förhoppningsvis vet för då har vi tid för rutinultraljud och vi är väldigt sugna på att ta reda på könet på barnet.
Nej nu börjar det blir dags att runda av för snart måste jag sova då Leona ska till dagis i morgon och säkerligen vaknar senast kl. 06.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0