v.15: känner små "sparkar" och börjar bli tjock

Har tyvärr inte hunnit uppdatera på ett tag då vi (som vanligt) har problem med vår dator. Är i alla fall inne i v.15 nu (snart v.16 då jag byter vecka på onsdagar). Sen drygt en vecka tillbaka känner jag barnet röra på sig där inne. Det känns som myror under huden så det är inga sparkar än eftersom lilla hjärtat där inne fortfarande är väldigt liten. Hur som helst är det fantatastiskt att känna min lilla bebis poppa runt där inne. Jag kände detta när jag väntade Leona också fast då något senare men jag trodde att det var huden som sträcktes ut som kittlades sådär, nu vet jag att det inte är så.

Sen börjar magen också att synas ordentligt nu, inte så mycket i mina arbetskläder men annars. Kan definitivt inte ha vanliga byxor på mig längre. För två veckor sen sa det i princip bara "plupp" som var magen där. Är lika stor nu i v.15 som jag var när jag väntade Leona i v.20 kanske. Så på mig stämmer det definitivt in att man får större mage fortare med andra barnet.

Illamåendet har dessvärre dröjt sig kvar lite grann, till och ifrån kommer det. Inte så jätteskoj men det är ändå mycket bättre mot var det var i början i alla fall. Annars älskar jag ju att vara gravid även denna gång. Det är så mysigt! Nästa vecka ska jag tillbaka till min BM och kolla Hb och lyssna på hjärtljud (om vi kan hitta några). Sen längtar vi förståss som tokar efter rutinultraljudet den 14/10. Vi har mer eller mindre bestämt oss för att kolla vilket kön barnet har. Jag tror att det är en flicka. Men förra gången hade jag ju fel så det kanske jag har denna gång också.

Ska försöka fixa lite bilder på magen för det är skoj att ha i efterhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0