v. 35: sammanfattning av graviditeten hittills

Gisses jag har inte bloggat sedan v.22, dåligt faktiskt men man har ju aldrig tid. Nu de sista veckorna ska jag försöka bättra mig (för min egen skull). Jag tror inte att det är så värst många som läser bloggen (typ 3 st) men det är kul för mig och lilltjejen att läsa sen. Det är svårt att försöka sammanfatta såhär i efterhand men jag ska försöka.
v20-25: mår jättebra, pigg och glad mamma.
v.25-30: nu börjar det bli tungt att jobba. Dessutom är det väldigt tungt på avdelningen där jag jobbar. Har en hel del sammandragningar men är fortfarande pigg och mår bra. Lilltjejen i magen sparkar väldigt mycket. När jag är i v.28 gör vi ett 3D UL och får det bekräftat att det är en liten tjej där inne och att hon ser ut att vara rätt lik mig.
v.30-35: Pust nu börjar det bli riktigt tungt. Är superless på att jobba och kan orkar bara bära Leona kortare sträckor. Har lite foglossning (kom runt v.30 om jag inte minns fel) i blygdbenet. Sover inte så bra det börjar bli svårt att vända sig i sängen. Bebben trycker på min magsäck och jag har svårt att äta hela portioner. Har läst lite hur jag upplevde denna tid när jag väntade Leona och det var likande fast denna gång är det betydligt tyngre då jag redan har ett yrväder att ta hand om. Går på gravledighet i v.33 och åker i samband med det på värsta förkylningen och är helt däckad i ca 2-3 dagar. När detta gått över blir hela familjen magsjuka (visserligen rätt lindrigt men ändå). Är i skrivande stund i v.35 (34+4) och tycker att jag är rätt trött (behöver sova mycket) och har inte riktigt kunna varva ner ännu. Men det är ju 5 veckor kvar tills bebisen beräknas komma så jag hinner nog slappa lite :P. Efter att jag uttryckt att jag är stressad över att vi inte har några bra namnförslag så hittar vi två namn som vi tycker om. Vi kommer inte att bestämma oss nu utan väntar och ser hur det känns. Antagligen kommer vi att bestämma vad hon ska heta när hon är född. De namn vi gillar är Emine och Kira. Emine har vi pratat om ett tag och Kira har jag tyckt om i flera år men det har fallit i glömska fram tills nu.
Nej nu måste jag avrunda här för jag ska till BM, det kan tänkas att jag uppdaterar efter det. Här kommer en bild på kanonkulan. Får höra att den inte är så stor men tro mig jag känner mig som en flodhäst ibland ändå.

Kommentarer
Postat av: Pius

Fin fin mage :)

2012-02-14 @ 06:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0