ny blogg

Denna blogg är numera flyttad till http://livetmedleonaochkira.bloggplatsen.se

Kiras framsteg och Leona får penicillinkur

Dagarna bara flyger förbi och jag hinner knappt med, ännu mindre kissa eller bara sitta ner en stund. Kira har utvecklats jättemycket de två senaste veckorna. Hon håller upp huvudet i princip helt själv nu (och kan därmed sitta framåtvänd i baby björnen), hon kan stå upp bara genom att vi håller henne i händerna (inte så långt stund men ändå), hon har börjat öva på att greppa saker och lyckas ibland, hon har vänt sig ett par gånger från mage till rygg i soffan. Sen är hon så otroligt charmig och glad för det mesta. Hon sover fortfarande inte så mycket för att vara så liten men hon tar igen det genom att ha "sovardagar" som jag tidigare nämde.

I fredags hade vi för första gången med båda tjejerna på fest. Linda fyllde år och Leona och Kira var de enda barnen på festen. Vi blev inte så långvariga men allt gick över förväntan och båda tjejerna somnade sött i bilden på vägen hem. Micke körde och jag fick chansen att dricka ett par glas gott röd vin, underbart!
Leona är denna vecka hemma från förskolan då hon igen har fått blåsor i munnen, inte alla lika många som hon hade för ca 1 vecka sen men ändå. Linda D (Johannas mamma) fick mig att tänka till och åka till VC för att testa Leona för Streptokocker då Johanna precis blivit diagnostiserad med det. Mycket riktigt Leona har det och har fått en penicillinkur på 10 dagar. I morse tog hon snällt första dosen då jag mutade henne med Daim. Leona som inte vet vad godis är fick först smaka lite på Daimen och tyckte att det var gott. Jag smakade också på Kåvepeninen (penicillinet) och det var inte fullt så äckligt som när jag var barn.

RSS 2.0