10 december: jobb och allmänt fullt upp

Vår stationära dator har gått sönder så vi har varit utan internet i ca en veckas tid innan dess har det inte funnits tid att blogga, vi har haft fullt upp. Som jag skrev i förra inlägget så har vi gjort en ny bekantskap med Therese och hennes son Albin. Dock har vi inte hunnit träffa dem sen dess men därmot så träffar vi ju Silvia och Victor minst en gång i veckan vilket är väldigt trevligt.

Jag vaknade för snart 3 timmar sen då jag har jobbat natt och ska jobba 3 nätter till nu i sträck. Det blir fullt ös men jag gillar det. Det är så skoj att vara tillbaka på jobbet även om jag saknar Leona grymt mycket när jag är borta. Men då blir det desto roligare när jag kommer hem. I dag när jag klev upp ur sängen hittade jag min två älsklingar i badkaret. Leona älskar att bada och hon blev om möjligt ännu gladare när hon fick syn på mig.

På nätterna på jobbet så har jag inte pumpat bröstet något (ni läste rätt bröstet). Jag har nämligen bara mjölk i mitt högra bröst som läget är nu. Det vänsta har sinat men det har varit på G länge. Jag har sedan Leona var 2-3 månader kanske alltid haft mer mjölk i det högra bröstet. Nu börjar jag dock känna mig ganska färdig med ammandet. Dock så har jag lite separationsångest eftersom det är SÅ mysigt på kvällarna och visst jag kan kanske fortsätta kvällsamma men det blir så otroligt lite mjölk då så jag måste ju i alla fall ge henne välling också. Det känns som det i nuläget är så att jag ammar Leona för min skull för att jag tycker om det så mycket. Hon älskar sina puréer och sina vällingflaskor så jag tror inte alls att hon skulle bry sig om jag slutade amma. Dessutom har hon ju hunnit bli 7 månader nu stora tjejen. Tiden har gått SÅ fort, det är helt otroligt. Min lilla tjej kryper nu runt här hemma (ålar sig fram kanske det mer är) hon börjar kunna klättra upp på saker och ting och har nästan börjat jollra fram små ord. För ca en vecka sen sa hon "paaaappppaaaa paaaaapppppaaa" Micke blev så klart överlycklig. Hon förstår ju inte vad hon säger utan härmar oss. Det som hon mest säger är "daaaddddaaaa".

Då vi äntligen fått i gång internet på den bärbara datorn så jag har hållt på och fixat med årets julkort. Jag hade lite svårt att välja vilket kort jag skulle ta. Det blev ett antal fina kort. Här är ett av dem (som inte är på julkortet)


Tomteklänningen är från Ellos och vi är supernöjda. Vad tycker ni om lilla tomtenissan?


Kommentarer
Postat av: Pius

SÖÖÖT!



Och har redan fått in rätt klapp-fokus ser jag :)

2010-12-12 @ 07:04:33
Postat av: Mormor

Klär i allt såklart! Sötaste unge i världa. PUUUUS!!

2010-12-13 @ 17:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0