11 december: nu är systemet i gång igen

Jag fick tillbaka min mens i förrgår precis innan jag skulle gå till jobbet (perfekt tajming). Trotts att det i sig inte alls är skoj att ha mens så blev jag ändå glad att "systemet är i gång igen". Jag har inga planer på att ta några hormonella preventivmedel framöver heller (inte innan nästa barn i alla fall). P-piller har man ju ätit så länge och det känns skönt att bara låta kroppen ha sin gång. MEN detta betyder inte att vi redan plannerar ett till barn, nej det får vänta. Även om jag är ganska sugen nu när tre av mina vänner och bekanta är gravida och ska ha barn i april resp maj. Sen är det två av mina kollegor som är gravida också. Jag älskar verkligen gravidmagar det har jag i och för sig gjort länge men jag tycker nästan att det är ännu finare nu. Jag tyckte ju att det var så otroligt mysigt att vara gravid.

Att bero på amning så håller min mjölk på att sina, ganska fort faktiskt. Men även om jag har lite separationsångest så går det faktiskt relativt bra. Leona är inte alls speciellt intresserad längre och sen blir hon inte mätt på den lilla mängd mjölk jag har. Dessutom är det hopplöst att försöka amma henne på dagtid om vi inte är hemma och det är helt tyst i rummet. Händer det något vill hon inte ligga vid mitt bröst och häcka utan titta på allt som händer. Det är ju det som är så bra med flaska, att hon kan titta på saker och ting samtidigt som hon äter. I och för sig äter hon inte så mycket på flaska det blir bara vällingen, annars äter hon mat. Hon har blivit så stor nu, vår lilla tjej.

Jag har inte varit inne och läst på min gravidblogg på länge så jag tänkte passa på att göra det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0