14 december: saknar amningen och Leona i utvecklingsfas

I dag har jag varit lite trött då jag ställde om från natt i går och fått sova dåligt i natt då Leona varit vaken och gnällt en hel del. Det gjorde hon föregående natt också men då jobbade jag så det var Micke som fick ta hand om det. Jag vet inte vad det är med henne men just nu är hon ganska så gnällig och lite klängig. Att hon vill vara nära gör mig inte så mycket då hon inte är så gosig i vanliga fall så jag tycker nog egentligen att det är rätt mysigt. Det är bara det att hon inte vill sitta still i famnen. Hon vill prompt upp i knät eller famnen på en men sen vill hon inte riktigt sitta still där. Hon blir väldigt sur om man inte hittar på något skoj omgående när hon kryper upp hos en. Så här gör hon när hon vill upp i knät.

Men jag tror att det har hänt/händer mycket i henne liv just nu. Jag har ju börjat jobba lite grann (lite saknar hon mig nog även om hon avgudar sin pappa), jag har slutat amma (hon fick tutte för sista gången i går morse och nu verkar det som om det i princip har sinat helt) och hon är lite förkyld (hostig). Sen är det si sådär med ätandet, Leona gillar ju mat men det finns så mycket roligare saker att göra än att sitta still och äta.

Som sagt nu verkar det som om mjölken i mitt högra bröst också sinat då jag bestämde mig föar några dagar sedan att sluta amma. Dock saknar jag det, ganska mycket i alla fall på kvällarna och mornarna. Visst jag hade kunnat fortsätta amma men vissa dagar var Leona inte alls intresserad av att ligga vid bröstet och lite då och då hamnade amningen i ofas med de övriga målen mat under dagen. Detta ledde till att jag fick hålla på och pumpa, något som jag verkligen ledsnat på. På dagarna var det OK att pumpa men på kvällarna när man är trött och vill sova är det inte alls skoj att behöva sitta där med den där pumpen. Nej pumpandet är jag väldigt glad att jag slipper. Men amningen saknar jag men det blir förhoppningsvis fler barn och mer amning i framtiden. Blir nästan barn lite lugnare och mer kontakttröstande kan jag tänka mig att jag kommer att amma längre. Leona är ju inte riktigt så. Precis som sin pappa så är hon ingen gossegris direkt :) utan vill själv välja när det ska gossas och för mycket gos gör henne uttråkad.

Nej nu håller hon på och river julpyntet så jag måste sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0