16 december: Leona är sjuk och jag är tröööötttt

Jaha, jag och Leona är sjuka. Det är inte så farligt med någon av oss men det är rätt jobbigt ändå. Jag har ont i halsen och känner mig sådär tung i kroppen. Leona som i vanliga fall brukar vara så otroligt snäll och kan leka själv på golvet är nu rätt så gnällig och tappar tålamodet för ingenting. Det gör i och för sig jag också. Innan jag i går konstaterade att Leona hade lite feber (37.9) så undrade jag vad som hade hänt med min solstråle, ok hon har varit ganska så hostig och i går kväll började hon snora också. Till den fina blandning så har hon sovit uruselt i 3 nätter vilket i sin tur lett till att jag och Micke också är väldigt trötta. I natt dock så sov hon bra, dessutom så sov hon själv i sitt rum för första gången. Hon sov utan att vakna (vad jag vet) från kl. 19.30-23, var vaken en timme och sov sen från kl.24-05, sen somnade hon om och sov till 6.30 för att då äta en flaska välling och somna om (efter ca 30 min busande) i vår säng hos mig och sova till 8.30. Detta är en riktigt bra natt med våra mått mätt. De tre föregående nätterna har hon vaknat varannan timme och varit ledsen, antagligen har hon inte mått bra. Tacka gud för Alvedon suppar. Efter att hon fått en sådan går det i alla fall att leka en liten stund själv och hennes feber går ner. Dock är Alvedon suppar i princip verkningslösa på vuxna (visar forskning) men på småbarn verkar det funka. Jag tror dock mer på en flytande Alvedonen men jag tror att Leona är lite lite för det än så länge.

Ojoj vad jag är trött, trotts att jag fick sova i natt så känner jag mig ändå helt bombad men då ligger jag minus i sömn också sen jag ställde om från nattarbete som jag ängnade mig åt hela helgen. Det var verkligen skoj att vara tillbaka på jobbet även om jag var rätt vimsig de första passen. De två sista passen blev det bättre. Det var lite pinsamt att inför kollegor vara så hönsig men förhoppningvis så förstod dem mig.

Leona är också trött just nu är hon inne på sin andra tupplur för dagen (vilket är mycket med tanke på att klockan inte är så mycket och att hon sov bra i natt) men det är ju så när man är sjuk. Lilltjejen är så underlig för hon vägrar att somna i min famn tex hon somnar bara i sin säng, vagnen eller bilbarnstolen. Försöker jag vyssa henne i famen spjärnar hon bara emot och tycker att jag är jobbig (hehe som sin far när han tycker att jag klänger för mycket). Men däremot så somnar hon förjämnan på Mickis och sin farmor utan problem. Visst det är skönt att hon tycker om sin säng så mycket och att jag slippar vagga runt med henne men jag vill kunna göra det ibland för det är mysigt. Victor, ni vet Leonas kompis, är världens mysbebis. Det är så mysigt att hålla i honom dels för att han är rund och go och för att ha liksom gossar in sig. Han och Leona är som dag och natt men jag hoppas att de i framtiden i alla fall kommer att kunna ha skoj i hop. För jag och Victors mamma Silvia, vi har trevligt ihop och pratar och pratar och pratar och pratar :). Nu sover lilltjejen efter ca 5 minuters bufflande och lite pipande i sängen. Jag skulle också vilja sova men jag sov tidigare när hon sov och jag tror att jag bara bli tröttare av en till tupplur.

Ojoj vilket ordbajsande, tur att jag skriver den här bloggen mestadels för mig egen och Leonas skulle (för att det är skoj att läsa i framtiden). Men ni som följer oss här ni vet ju att jag gillar att prata (skriva).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0