2 Juni: 4 veckor fyllda och BVC besök

Även om jag verkligen för tappra försök så blir det bara ca ett inlägg i veckan på bloggen. Leona har haft sen ca 1.5 vecka tillbaka en gnällperiod på kvällen. Detta medför att hon helst vill ligga vid mitt bröst och då kan inte jag göra så mycket annat eller i alla fall inte få ro till att göra det.

I dag har vi bland annat varit hos Maggan på BVC och fick reda på följande:
Vikt: 4410 gr (+320 gr)
Längd: 53 cm (+0.5 cm)
Huvudomfång: 37 cm (+1cm)
Lillstumpan ligger med andra ord enl snittkurvorna på allt utom vikten där hon ligger något över (hehe, tjockis).

I går blev Leona som sagt 4 veckor gammal, tiden bara rusar förbi och lilla tjejen bara växer och växer. I lördags var vi ute på vår första "roadtrip" som gick till mammas land som ligger utanför Norrtälje (Gottröra för att vara exakt). Leona var jättesnäll och sov nästan hela tiden under bilfärden väl framme på landet "pratade" hon en del med sin mormor och härmade sin mormors grimaser.

 
Alfons (mammas hund för er som inte vet det) tyckte att Leona var söt och ville också vara med i gemenskapen.


I helgen hade vi även Christian här på besök. Christian ska bli Leonas gudfar och tycker om att prata med sin blivande guddotter.

Efter en stund kunde dock Micke inte "hålla fingrarna borta" och var tvungen att också få gosa lite med lillräkan.


I måndags träffade vi Riina och tog en långpromenad ner till Sätra strand (supermysigt). På vägen hem stannade jag till på Babyland och köpte en babysitter till Leona. Så här såg det ut när hon testade den första gången.

Den fanns tyvärr bara i rosa så det fick bli det. Nu måste jag sluta jag har lite att stå i. Avslutar med en liten närbild på skruttan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0