9 juni: BVC besök och besök på mitt jobb

I dag har jag och lillgrisen varit på BVC samt hälsat på på mitt jobb. På BVC fick vi veta detta:
Vikt: 4820 gr (+410)
Längd: 55 cm (+2 cm)
Huvudomfång: 37.5 cm (+0.5 cm)

Så med andra ord så har Leona växt väldigt mycket på en vecka. Det är inte så konstigt att jag tycker att hon börjar bli tung. Sen har hon börjat ha strl 56 i kläder också. De är lite stora med strl 50 börjar bli smått nu och dessutom har hon massa fina kläder i 56 som jag har längtat efter att hon ska kunna ha. Sen har lilltjejen även börjat le lite grann men inte riktigt sådär spontant som man önskar (men det kommer, jag vet) men ibland får hon till det och OJ vad söt hon är då. Har dessvärre inte lycktas fånga detta på bild då hon inte gör det så ofta än.

Efter BVC gick vi till mitt jobb, alla mina kollegor tyckte att hon var väldigt söt och hon gick från famn till famn men det bekom henne inte (hon är van vid det). Jag hade tom barnpassning när jag gick ner och handlade lunch då satt hon hos min kollega Marie och var så nöjd så.

Sen en annan viktig sak att förtälja är att vi har bokat tid för dop. Det blir den 4/9 kl.12.15 i Tullinge kyrka. Inbjuningar är på G. Men ni som vet att ni tillhör grupperna närmare släkt och vänner kan boka in det datumet. Faddrar eller gudföräldrar (jag säger gudföräldrar) kommer att bli Christian Bergström och Riina Lindqvist. För er som inte vet vilka de är så är Christian Mickes bästa vän och Riina är en av mina närmaste vänner som även är en MYCKET barnkär person så det blir nog bra.

Här ligger hon i soffan och viftar med händerna, mammas lilla gullunge!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Fett gullig tjockis!! Mormors älskling

2010-06-11 @ 16:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0