1 November: Babysim och Leona vill äta själv

I dag har jag Leona varit på babysim tillsamman med Victor. Victor hade i dag med sig båda sina föräldrar och Victors pappa tog även lite kort när barnen "simmade" runt (bilder kommer eventuellt att dyka upp senare på bloggen). Både Leona och Victor sov en stund innan babysimmet så de båda var pigga och glada. Leona plaskade runt som en tok i poolen och tar sig faktiskt fram i vattnet genom att sparka med benen. Jag håller såklart i henne så att hon inte doppar huvudet under vattnet dock. Här kommer en bild på Leona och Victor som dock är tagen för två veckor sen i omklädningsrummet till babysimmet. Man ser i och för sig mest bara Victor men han är så söt här så det gör inget. Han har världens mysigaste knubbiga ben. Ni som känner mig vet ju att jag älskar babyknubb.


Att bero på knubb så ska vi till BVC på onsdag och väga och mäta Leona och det ska bli intressant och se vad hon väger. Jag gissar på 8300 gr :). Vi får se om jag har rätt.

Leona är så mysig på kvällarna numera, visst hon blir lite gnällig när hon är riktigt trött men så blir hon lite extra busig också. Micke passade på att ta lite kort på henne här om kvällen när han skulle natta henne. Hehe här ser hon riktigt "full i fan" ut faktiskt.


Gladskit!


Leona gillar ju fortfarande inte att suga på napp men leka med dem går bra men istället för napp så har hon sin snuttefilt som är med på bilden här. Den fick hon i doppresent av sin styvmoster Mickaela. Tack så mycket för den Leona älskar den!

Nu när Leona är 6 månader så ska vi börja trappa upp lite på portionsstorleken vid varje måltid. Något som fröken också tycker om är att försöka äta själv. Till detta används händerna alternativt Baby Björn skedarna hon har fått av sin mormor. Tack för dem också de är kanon. Så här såg Leona ut vid middagen i dag. Observera att hon äter mat som jag har gjort själv till henne (kyckling med morötter och palsternacka).


Kladdig jag, nej inte alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0