9 november: Leona har svårt att sova

Ojoj i natt har nog varit den värsta natten på ganska länge. Leona har vaknat varannan timme och var sååå ledsen. Inte direkt hungrig eller så (bara vid de vanliga ät tiderna ca 2 gånger per natt/morgon). Men eftersom hon varit så otroligt ledsen så har jag blivit tvungen att ge henne bröstet vid några tillfällen så att hon ska lugna sig. Det är ju lite så när hon inte suger på napp (leka med den går dock bra). Som tur var så gick jag och la mig strax efter kl 21 i går så jag är inte så jättetrött faktiskt. Jag tyckte faktiskt lite synd om Leonisen i natt i synnerhet eftersom jag inte visste vad det var hon ville. Men jag tror att det är så att det händer extra mycket i hennes liv just nu. Exempelvis så är hon är på god väg att börja krypa, fast i nuläget mer ålar hon sig fram eller rullar men rulla det har hon gjort ett tag nu. Sen kan det vara så att det är fler tänder på gång. Innan hon fick de två tänder som hon nu har i underkäken så sov hon oroligt och var lite mammig/pappig. Sen var vi och babysimmade i går också. Det var sista gången. Leona gjorde ett snabbt litet dyk, hon blev ganska överrumplad men inte rädd. En liten stund så får de även sitta i en liten badring och i den tar hon sig fram ganska snabbt faktiskt. Hon blir såååå glad här hon lyckas ta sig framåt. Hon ÄLSKAR babysimmet och vi ska gå på fortsättningskurs i januari. Då blir det Micke som får gå med henne mestadels men jag kommer även att försöka gå med så ofta jag kan (jobbar ju skift).

Vi håller i nuläget även på att försöka införa lite rutiner i Leonas vardag. Det går faktiskt bra och det är skönt att ha ett hum om när hon vill ha mat och så. För närvarande ser det ut såhär

05.30: Vaknar och ammas, somnar om
07.00: Vaknar och vi går upp
9.30: Äter lite fruktpuré/gröt eller enbart bröstmjölk
12.30: Äter lunch i form av puré, fruktpuré och bröstmjölk eller vatten
15.00: Äter lite fruktpuré eller enbart bröstmjölk
17.00: Äter middag i form av puré, fruktpuré och bröstmjölk eller vatten
19.30: Bröstmjölk
ca 19.30: somnar för natten
22.30: Vaknar/väcks och får välling
02.30-05.30: vaknar ytterligare en gång någon gång under denna tid och får bröstmjölk eller erättning.

Sen sover ju Leona såklart lite på dagarna också oftast blir det ca 3 x 30 min spritt under dagen. Det är ganska olika faktiskt.

Nej nu vill hon ha mat tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0