11 oktober: gisses vad tiden går fort

Jaha ojoj sist jag skrev var det forfarande sommar. Leona vägde betydligt mindre än vad hon gör nu och vi bodde fortfarande i lägenheten. Vi har för er som inte vet det (jag tror att de fåtal som läser denna blogg vet) så har vi inte haft något internet sen vi flyttade. Vi fick i gång det i dag (jippie) så nu ska jag i alla fall försöka blogga minst en gång i veckan. Det kanske inte alltid blir så långa inlägg men i alla fall. Vi har även fått en "ny" dator nämligen Mickes pappas förra dator då han köpt en ny. Denna dator är mycket bättre än den stationära vi hade tidigare. Från denna dator är det lättare att lägga in bilder så förhoppningsvis blir det mer bilder här på bloggen framöver.

Ja jag vet inte riktigt var jag ska börja det har hänt så mycket sen sist men i korta drag. Leona vägde i onsdags 7840 gr (tror jag att det var) och var 66.5 cm lång. Hon har fått en tand i underkäken som är rätt så vass kan jag lova. Hon ammas fortfarande i alla fall på kvälls och nattetid. På dagarna äter hon oftast urpumpad bröstmjölk på flaska (ja hon har äntligen accepterat nappflaska) samt 1-2 smakportioner om dagen. Håller nu på att trappa upp maten långsamt och hon håller även på att pröva lite olika sorters mat. Det går väldigt bra, hon älskar mat! Leona tycker mycket om att ligga på vår nya matta i vardagsrummet och vänder sig flitigt från rygg till mage och från mage till rygg samt hasar sig bakåt. Hon är överlag väldigt glad och jollrar mycket dock sover hon för tillfället dåligt om nätterna. Hon brukar vakna med 1-3 timmars mellanrum (vilket är lite jobbigt) och har man otur så somnar hon inte alltid om utan är vaken 1-2 timmar framåt småtimmarna. Hon äter fortfarande på natten men ibland är hon nog inte så hungrig utan mest snuttig tror jag.

Puh! Det är svårt att sammafatta en sådan stor del av Leonas hittills dryga 5 månaders långa liv, men jag tror att jag lyckades ganska bra. I morgon ska jag försöka lägga upp lite bilder. Nu borde jag väl försöka gå och lägga mig med tanke på att jag inte får sova så mycket om nätterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0