13 oktober: Leona testar välling

I dag har jag och Leona varit och handlat mat på Ica Kvantum. Leona satt i sin Babybjörn sele och jag självscannade. Hon älskar sin sele dock är hon lite tung att bära i den, jag menar hon väger nästan 8 kg nu. Det är så kul när man är ute med Leona för i princip var enda gång så kommer det fram åtminstone en person och säger att hon är söt. Så klart så tycker ju jag att hon är det vackraste i världen men det är klart att det värmer i mitt hjärta när andra säger att hon är söt eller tom vacker. Hur som helst på Ica handlade vi bla havrevälling som Leona testade för första gången i dag och hon tyckte om det. Ja för er paragrafryttare så vet jag att havrevälling rekomenderas från 6 månader men Leona är snart 5 och en halv månad och hon fick bara 50 ml. Dessutom så medgav min BVC tant Maggan att man faktiskt kan "fusk starta" lite med välling from 5 och en halv månad. Leona äter ju bra med bröstmjölk också.

Att bero på det så är jag väldigt kluven gällande det där med att sluta amma. Samtidigt som jag vill slippa hålla på och pumpa brösten på dagtid och ha amningsinlägg i "den sexiga" ammingsBH'n så är det ju sååå mysigt att amma. I alla fall om vi är hemma och ligger i sängen och det inte är femtielfte gången den natten som Leona vill ha tutte. Men jag tror att det kommer att ge med sig i takt med att hon börjar äta mer mat som sagt så går det ju väldigt bra med maten, Leona äter i princip allt med god aptit. Det enda som jag har märkt att hon tycker mindre om är Sempers aprikos och päron puré.

Nu har det lilla yrvädret precis somnat. Själv i sin spjälsäng faktiskt efter att hon fått 50 ml välling samt 70 ml bröstmjölk i flaska i sin säng. Åh så skönt! Hon har den senaste tiden varit väldigt gnällig vid nattningarna och inte kunnat somna själv men se där i dag gick det fint.

I morgon ska vi träffa min mammakompis Silvia och hennes son Viktor. Viktor är 2 veckor äldre än Leona och det är hittills i livet Leonas bästa kompis. Viktor är en riktig lite knubbis på 9 kg någonting och är mer filosofiskt lagd än Leona på så vis att han är lite mer "don't worry be happy" och gillar att ligga och iakta saker och ting. Titta på Leona tycker han är väldigt skoj, de är så otroligt söta ihop. Silvia och jag kommer också väldigt bra överrens och babblar i princip lika mycket båda två :). Dessutom bor de väldigt nära oss det tar bara 10 min att gå och 2 min med bil. Det är Viktor som Leona går på babysim tillsammans med på måndagar.

Nej nu ska jag gå och stoppa om min lilla dotter som sover sött i sin säng. Mamma älskar dig så mycket Leona, du berikar verkligen mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Hanna Sandfors

Hej! Vilken fin blogg och jättefina foton!! Kul! =)

Kram Hanna

2010-10-14 @ 13:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0