19 oktober: Lattemammor, besök på mitt jobb och bilder från helgen

I går var jag och min mammakompis Silvia som sagt på Cafe efter babysimmet. Det var verkligen jättetrevligt dock var Leona övertrött sen på eftermiddagen och kvällen och somnade inte förrän 20.30. Hur som helst så var det trevligt att "leka lite lattemamma".

I dag har jag och Leonisen (ett nytt smeknamn som jag börjat använda) varit på mitt jobb och bla pratat med min chef Carin. Jag har bokat in att jag ska jobba totalt 10 st nattpass under nov-jan. Första passet blir den 25/11 om jag inte minns fel. Så om 1 månad så "bryter" jag min mammaledighet även om jag bara kommer att jobba lite extra. Det bästa med denna lösning är det blir bra extrapengar samt att vi om vi vill även kan spara föräldradagar utan att det syns i plånboken. Jag la även fram ett önskemål till min chef om att få komma tillbaka på 50% from 10/1, men det kund hon inte ge mig något besked om i nuläget. Men antagligen kommer det finnas nattpass i januari och februari men det får vi se om jag har lust att ta. Det kan ju vara ganska tungt att jobba natt men fördelen är att man inte behöver jobba så många pass då de är 10 h långa och genererar mer pengar. Aja hur som helst ser jag fram emot mina extra pass som jag ska ta under det här året (tro det eller ej men det är inte så långt kvar av 2010 nu) även om jag också känner mig lite nervös också. Men det är nog för att det är nattpass men det blir bra.

För att gå tillbaka i tiden igen så var vi på middag hos min kära moster i fredags. Leona fick då träffa sin gammelmormor och gammelmorfar för andra gången i livet. De bor nämligen i syd Norge större delen av året. Dock är de bosatta i Bromma under vintern. Här kommer lite bilder från den sammankomsten.


Leona vill också smaka champange.


Leona sitter hos sin gammelmormor och flirtar med sin gammelmoster.


Gammelmorfar är en mycket intressant gubbe tycker Leona

Den här sista bilden är tagen i söndags morse (tror jag). Man ser att det är på morgonen och Leona är nyvaken. Titta på hennes ögon. Sötunge!



I skrivande stund sover min lilla gris i sin säng efter att ha tryckt i sig 140 ml bröstmjölk + puré. Förhoppningsvis sover hon bättre i natt än i går natt. Det är så olika det där med hennes sömn jag måste nog sluta förvänta mig att hon ska sova ett visst antal timmar och bara ta det för vad det är. Men som den "kontroll och planeringsfreak" man är så är det lite svårt. Men jag hoppas att hon sover till 22.30 nu för jag ska titta på Desperate Housewives och Couger Town. Micke är inte hemma då han jobbar (hela tiden) menmen.


Kommentarer
Postat av: Silvia

Vilken underbar bild på Leonis när hon sitter och äter!!!

2010-10-22 @ 07:39:32
Postat av: lovisa

söt:D

2010-10-22 @ 08:46:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: emmi

Sot dotter du har och en trevlig blogg att lasa =)

2010-10-22 @ 18:06:34
URL: http://koponen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0