29 oktober: Leona har fått en gåstol, storshoppning och börja jobba igen(snart).

Jag var precis tvungen att tjuvkika vad jag skrev sist på bloggen så att det inte blir för mycket upprepning. Som ni ser har jag även ändrat utseende på bloggen igen. Men jag är rätt nöjd nu så den får nog se ut såhär ett tag. Eftersom jag inte är så bra på det här så kan jag själv inte göra bloggen speciellt personlig utan får välja en färdig "stilmall" som det heter. Helst vill jag ha gröna färger i bloggen. Men någon vänlig själ kanske kan hjälpa mig med det någon gång.

Hur som helst. Denna vecka har vi haft lite saker för oss jag och Leona i alla fall. I onsdags träffade vi Jenny och hennes son Emil, de går i samma föräldragrupp som jag och Leona. Det var väldigt trevligt. Annars träffar vi som sagt Silvia och Victor rätt så mycket men de har haft fullt upp med diverse denna vecka och Victor har också varit fökyld. De smittar nog varandra rätt lätt skulle jag tro. Men på måndag är det nya tag igen då vi ska på babysim. Hur som helst. I onsdags blev det även bestämt att jag ska börja jobba 100 % igen from 1 februari då ska Micke vara hemma tom hösten 2011 när Leona ska börja på dagis. Micke kommer med andra ord att bli en riktig hemmapappa. I tordags (i går alltså) var jag och Leona i Haninge C tillsammans med Mickis och storshoppade. Jag hittade lite kläder till mig och Leona fick flera nya plagg. Mickis den supersöta köpte även en body och ett par jättefina jeans till Leonisen. Har inte tagit några kort dock. Men det kanske mest är jag som tycker att det är skoj med vad min dotter har på sig. För en gångs skull så handlade jag merparten av hennes kläder från flickavdelningen annars har det ju varit så att jag har handlat merparten av hennes kläder från pojkavdelningen. Inte så konstigt kanske att okända människor tror att hon är en liten kille (att hon dessutom är ganska flintis gör ju inte saken bättre). MEN hon börjar odla lite hår nu och det är faktiskt ljusbrunt än så länge (supergulligt). Både jag och Micke var ju superblonda som barn.

Ojoj jag måste nog skriva lite oftare jag har så mycket att berätta nu. Leona har även fått en gåstol av sin kära far. Hon älskar den och har precis kommit underfunn med hur hon ska ta sig fram med den. Hon blir helt överlycklig och tjuter då av lycka när hon lyckas komma några cm framåt. Hon är så söt i den. Här kommer några bilder.


På den här bilden är Leona dessutom väldigt lik mig som bebis! Jag tror att hon har mitt leende för när hon ler är hon som mest lik mig tycker jag.



Sen måste jag även lägga upp dessa bilder som visar några av hennes "moves"

Här är sjölejonet!


och här vet jag inte riktigt. Om ni tittar noga dock så ser ni kanske att hon fått lite mer hår.

Aja nu ringer Siliva så nu måste jag sluta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0