28 februari: Leonas första steg och tand nr 5

I lördags kväll när jag var på jobbet fick jag ett sms från Micke där det stod: "Leona har tagit sitt första steg :D". Jag fick en tår i ögat och önskade såklart att jag varit hemma och sett detta. Men det är så när man måste jobba och det var ju härligt för Micke att få vara där. Även om Leona tagit sitt första steg så är det nog ett tag kvar tills hon går då det var väldigt vingligt och att hon trillade direkt efter det. Jag är så otroligt stolt över Micke och hur han är med Leona. Det värmer så i mitt hjärta att se honom med henne. Nu har han varit pappaledig i en månad och har verkligen kommit in i det. Han var självklart delaktig när han jobbade också men nu känns det som om vi verkligen hjälps åt med allt. Men det beror nog också på att han verkligen fått insikt och koll på hur Leona fungerar och för att han fått rå om henne ensam.

Sen la vi märke till i dag att Leona fått en till tand i överkäken på vänster sida. Nu har hon 5 tänder och tuggar för fulla muggar. Favoritmaten just nu (förutom fruktpuré) är broccoli. Hon sitter och äter det själv och tuggar och säger "mmmm".

Här är lite bilder som Micke tog på Leona i dag.

Klappa händerna är väldigt skoj!


Min vackra unge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0