5 februari: Leona har fyra tänder och jag är trött (igen)

Jaha då har man hittills jobbat 3 arbetspass denna vecka. Skulle ha jobbat i skrivande stund men blev tillfrågad om jag inte kunde jobba natt istället. Detta tackade jag JA till då det genererar extra pengar vilket alltid är trevligt. I synnerhet eftersom jag la ut 1800 kr på mig själv i går då jag hade ett efterlängtat besök hos min frisör Sanna på salong Studio 81. Jag har knappt sett ut som mig själv på flera månader med "tantpage" och allt. Nu är håret färg och nyslingat och klippt. Äntligen ser man lite vettig ut i alla fall. Men det är väl så när man nyligen blivit mamma(fast det snart är ett år sen Leona kom). Jag tjatar om det jämt men tiden går SÅ fort. I går blev Leonisen 9 månader och vi hade dagen till ära besök av Silvia, Robert och Victor (som ni kanske vet är jämngammal med Leona). De är så söta ihop nu för nu är de medvetna om varandra och kan ha små konversationer och småbråk också för den delen. Hur som helst är de underbara dessa små liv.

Leonas fjärde tand har dykt upp nu i veckan och det tycker hon är lite jobbigt och vi märker att hon tycker att det kliar. Men trotts detta har hon ändå varit relativt glad. Jag saknar henne självklart jättemycket när jag är på jobbet även om det också är skönt att komma tillbaka till vardagen. MEN jag är så otroligt trött. Jag går och lägger mig senast kl.22 på kvällarna och klockan ringer (när jag jobbar dag) ca kl.5.30. Dock slår det aldrig fel vid 20 tiden på kvällen är jag helt död. Men det är väl så att börja jobba heltid igen efter att man varit hemma i nästan ett år. Undra hur trött jag kommer att vara efter att ha jobbat två nätter, Hua men det får gå. Jag är ledig på tisdag och nästan helg. Då blir det 25 års fest hemma hos oss och Leona ska sova borta för första gången i sitt liv. Detta är jag såklart lite nervös inför men det kommer nog att gå toppen då hon är så otroligt snällt vår lilla tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0