15 januari: Tidiga mornar och inlindning.

Puh, varför måste Leona vaknar kl.06 varje morgon?! Jag vet att det egentligen inte är så farligt men jag har blivit bortskämd med att hon sover till 7.30 för det har hon gjort nu i ja jag vet inte lång tid. Förutom den senaste dryga veckan då är det plötsligt kl.06 som gäller. Dessutom har hon även svårt att vara utan mat längre än 6-7 timmar (men det är väl också rätt OK). Det beror ju på vad man jämför med. Vissa har ju barn som sover hela nätter från de att de är riktigt små (typ 4 månader). När jag tänker efter så har Leona under sitt 8 månader gamla liv inte sovit sådär super på nätterna direkt. Men tidigare så gick det ändå rätt bra faktiskt men nu är jag TRÖTT! Jag tror dels att det beror på att det är så mycket med henne på dagarna (hon är ju överallt) men sen så tror jag att det är dessa tidiga mornar som tar kål på en. När hon var riktigt liten och ammades ja då vaknade ju hon var 3:e timme men sen så sov vi till ca kl.10 på morgonen också.

Jag hoppas innerligt på att detta är en övergångsperiod (vilket jag tror) för just nu sover hon väldigt dåligt som sagt (undra hur många gånger den senaste veckan som jag klagat över detta på blogen?). MEN nu här på morgonen har hon varit jätteduktig faktiskt. Hon vaknade 6.15 men jag märkte ganska snart att hon var trött. Så jag la henne i sängen strax efter 7 inlindad i en filt (som Riinas mamma gjort förövrigt, TACK Ninnu) dock kunde hon röra armarna. Sen har hon legat i sin säng och pratat och gosat med sina snuttefiltar och nu aldeles nyss så somnade hon. Hon har inte skrikit nästan någonting. Jag är förstummad speciellt eftersom när hon var uppe mellan 6 och 7 så var hon rätt gnällig.

Det där med filten har jag fått ifrån Frejas blogg som jag följer (http://stocktownstories.blogg.se), älskar hennes blogg. Hon skrev nyligen att hon lindar in sin 6 månader gamla son i en filt och då somnar han direkt. Jag tänkte att det kan vara värt att pröva. Jag vet inte hur hon lindar in honom dock. Men detta kanske bara var en engångsföretelse för Leona vi får väl se, ska testa igen. Men jag vet att jag har läst någonstans att bebisar blir lugna av att bli inlindade men jag trode mer att det gällde nyfödingar (älskar det ordet, by the way). Aja om jag är lite smart nu så kryper jag ner bredvid Micke och sover lite. Men det är ju så typiskt för jag har precis vaknat till nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0