17 Januari: If something works then stick to it, god damn it!

I bland blir man ju bara så trött på sig själv. Även om man har hittat ett sätt som fungerar så ska jag ändå hålla på och ändra och utvärdera. Jag vet inte varför jag gör saker så otroligt krångligt ibland. Jag menar som det här med att få Leona att sova. Jag har märkt efter att ha testat diverse saker kommit fram till att det vi körde på först är det som fungerar bäst (såklart, gaahhh). Leona vill bli lämnad ifred när hon ska sova. Är man där och buffar och håller på blir hon oftast bara störd av det. Det bästa är att lägga ner henne, ge henne napp och snuttefilt och sen gå ut. MEN sen är det faktiskt så att min lilla tös har lite utav en multipelpersonlighetsstörning (skämt å sido) ena veckan funkar det andra veckan inte och så vidare. Som det där med sömnen sen ett par dagar tillbaka sover hon hur mycket som helst i alla fall jämfört med förra veckan. Jag vet att barn inte är (och inte vuxna heller för den delen) är likadana hela tiden men detta är faktiskt komiskt. Men men hon är väl som sin mor kan inte vara lagom. Gråzoner existerar inte! Hursomhelst i går inför läggdags så läste Micke saga för Leona, vilket hon tyckte vara skojigt. Det var så söta att jag var tvungen att ta kort.



I morse sov Leona till 6.45 och sist hon åt då var kl. 23 i går kväll. Det är så man vill att det ska vara. Jag tycker att det är rätt lagom med 7-8 h mellan det sista målet på kvällen och det första på morgonen. Fast detta är ju också en SVÅR fråga. Jag menar om hon nu verkligen vill ha mat på natten då? Är det för att hon i perioder behöver det eller för att jag ger henne för lättvindigt om jag tror att hon är hungrig? AAAhhhh jag blir galen. Tur att Micke ska ta över snart, det börjar bli överhettning i min hjärna. Jag behöver tänka på annat än mattider, blöjbyten och sovrutiner. Jag älskar ju min dotter över allt annat på jorden men jag beundrar ändå de mammor som är hemma med sina barn länge. Jag skulle bli/är på god väg att bli lite knäpp eller knäppare kanske det heter.


Du är mitt hjärtas ljus Leona!

Kommentarer
Postat av: Pius

ÄLSKAR pussmunnen på nedre bilden :)



Tack för senast, kom på mig själv med att sitta och dagdrömma om de där pannkakorna på kontoret idag...



Puss och kram!

2011-01-17 @ 18:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0