31 januari: Min sista dag som mammaledig

Som rubriken lyder så är detta min sista dag som mammaledig. Micke jobbar halvdag i dag och kommer hem om dryga timmen. Leona sov till kl.7.45 i morse jippie! Hon var rätt trött så jag skulle tro att hon vaknar vid 6 tiden i morgon bitti, men då är jag på väg till jobbet. Men hur som helst är det ju skönt att hon ibland sover lite längre. Men det som är det allra bästa är att hon sover bra på nätterna hon vaknar till någon gång men då brukar hon antingen somna om helt själv eller så får någon av oss gå upp och ge henne nappen.

I lördags var jag och Micke på fest hos Pia och Thomas i Märsta. Leonas mormor var barnvakt åt henne för första gången och det gick jättebra. Mamma sa: "hon är ju så himla lätt att ha att göra med" och ja det är hon. Hon brås på sin far (haha). Men det är faktiskt ett faktum att hon är väldigt lik Micke. Både till utseendet och framför allt är de lika som personer. Leona är en bestämd men väldigt snäll och tålmodig dam, det sistnämnda är inte direkt en av mina dygder. Jag har tålamod med vissa saker men långt ifrån allt.

Det som däremot slog mig (åter igen) när vi var på festen var hur mycket jag uppskattar min tillvaro som mamma. Jag älskar verkligen att vi är en familj nu och är så glad åt vårt fina radhus. Det är klart att det är toppen att få gå på fest ibland men i jämförelse med att få komma hem till ett underbart litet barn (och man) så faller festandet väldigt pladask. Det är klart att det finns mycket man kan göra när man inte har barn som är fantastiskt också MEN jag anser att mitt liv blivit så mycket bättre och rikare sen vi fick Leona.

I går var vi ute och gick vid Lida naturresarvat med våra kära grannar. Vi hade med oss kaffetermos och fika och det var verkligen supermysigt. Jag älskar verkligen att åka på utflykter.

Jag får försöka ta mig tid att uppdatera bloggen om ett par dagar och berätta hur det känns att börja jobba heltid igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0