4 januari: Leona blir 8 månader och får en till tand

I går var en relativt lugn (tråkig) dag här hemma. Jag och Leona gjorde inte så mycket men vi gick ändå på en ca 40 minuters promenad. Leona sov i vagnen i princip hela tiden. Det är lite jobbigt att köra vagn i så mycket snö dock för på vissa ställen är det så dåligt plogat och då blir det så smalt så att man knappt kommer fram. Sen är ju inte min vagn den absolut bästa på vintern men hittills har den fungerat jättebra trotts mycket snö. Jag tror att det är svårt att ta sig fram på oplogade trottoarer oavsett vilken vagn man har. Lilltjejen var också rätt trött i går plus att hon håller på och får en till framtand i överkäken denna gång (hon har ju två tänder i underkäken sedan 3 månader tillbaka.

I dag blir hon 8 månader. Tiden bara flyger förbi, jag kan inte förstå att vårt lilla knyte blivit så stor. Dessutom håller med stormsteg på att lära sig att gå. Hon är rätt kavat den där lilla och klättar som sagt på allt. Även om hon är modig så har hon faktiskt bra koll på kroppen och ta emot sig (oftast) när hon faller eller när hon ska gå ner från något. Lite då och då behöver hon lite hjälp men "säger oftast till" då genom att pipa uppfodrande och titta på mig eller Micke. Det är klart att alla föräldrar vill tro att de har ett försigkommet barn och det tror ju såklart vi också, eller rättare sagt vi vet att hon är smart :).

Efter lunch får vi besök utav Jeanette med sina tvillingar David och Julia samt av Jenny och Emil. Vi har setts flera gånger förut och vi har lärt känna varandra via föräldragruppen på BVC. Vi brukar som regel inte ses allihopa på samma gång men det ska bli riktigt skoj. Silvia och Victor var såklart också inbjudna men de kunde inte i dag. Sist vi sågs var det ingen av de andra barnen som kröp eller rullade fram men vi får se vad som hänt under den senaste tiden. Det var ett tag sen vi träffade Janina och Vilda (en månad ungefär skulle jag tro) för jag ammade fortfarande då. Nu tror jag att Vilda och Leona kan ha lite skoj ihop eftersom de båda kryper (Vilda går nästan men i alla fall). Jag hoppas att vi får tid att träffa dem snart men i helgen som kommer så ska jag jobba 3 st nattpass. Micke kommer att bli långledig då det är trettondagjul och han är därmed ledig torsdag och fredag denna vecka och sen pappaledig i början på nästa vecka.

Nej nu är lillskruttan trött och lite gnällig, men hon lär ju inte vilja sova men vi gör ett försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0