15 mars: Hemmafix

Jaha nu när man precis har satt sig efter en timmes städande och fixande då vaknar det lilla grynet. Vi får se hur långt det här inlägget blir. Micke är inte hemma så jag och Leona är själva.

Ja gisses man måste vara effektiv som småbarnsmamma. På en timme har jag gjort följande:
Duschat, klätt på och sminkat mig
Städat övre badrummet (lite medan jag duchade)
Dammsugit på övervåningen
Vikt in tvätt

Nu känner jag mig lite mör faktiskt. Det är otroligt vad olika det vara när det gäller hur effektiv en människa är. Jag tror nog att jag är rätt effektiv och snabb av mig. Micke är nog mittimellan. Det som sinkar honom mest är nog att han har lång startsträcka. Men när han väl är igång så är han effektiv. Dock har han liksom många män (vilket han inte erkänner själv) lite dålig simultankapacitet. När han leker med Leona jag då leker han med Leona, punkt slut. Samtidigt tror jag att det är roligt för Leona att få sin pappas fulla uppmärksamhet lite då och då. Jag har ju en tendens till att fara runt så mycket.

Hm det verkar som om den lilla terroristen har somnat om. Skönt! Både för henne och mig. Efter lunch ska vi kila över till Jeanette och henne två tvillningar David och Julia, det blir skoj. Sist blev Leona rädd för David, hehe för han precis som Victor gör glädjetjut när han är glad men då var Leona trött. Nu har vi lite bättre förutsättningar tror jag.

Jag tror inte att jag har gått ut med det på bloggen tidigare men jag och Micke ska gifta oss den 9 juni. Det blir ett för oss litet bröllop. Men det kanske inte är så konstigt om jag inte skrivit något om det eftersom den här bloggen främst ska handla om Leona. På lördag ska jag och Pia in till stan och kika på brudklänningar. Mamma ska vara barnvakt åt Leona på lördag för Micke är inte hemma. Det blir skoj för Leonisen att få lite egentid med sin mormor och kul för mig att också få egentid.

Nej nu måste jag sluta, ska försöka hinna med att titta på kostymer till Micke (på nätet) innan Leona vaknar igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0