6 mars: Leona sover dåligt men hon säger mamma

Den här veckan har varit riktigt usel sömnmässigt sett. Leona vaknar nästan varje natt och vill inte somna om. I natt vaknade hon (ja för det är natt då) kl. 4.45 och efter att hon legat i vår säng och snurrat runt i nästan 1 timme var det bara att ge upp och gå upp. Natten till i går var hon vaken mellan 01 och 02 och var ledsen i alla fall 50% av den tiden. Men som jag har konstaterat förut så är detta Leona upp i dagen. Hon har perioder när hon sover sämre om nätterna och sen brukar det vända. Som småbarnmamma är det bara att försöka acceptera faktum men sen klarar jag mig på mindre sömn nu än tidigare. Får jag sova 6 h i sträck så är jag "fit for fight" sen oftast i alla fall.

Sedan några dagar tillbaka säger Leona klart och tydligt "mamma". Vilket är helt underbart. Lite då och då kallar hon dock mig för pappa och Micke för mamma, rätt sött. Men hon verkar i alla fall ha förstått att det är vi som är pappa respektive mamma.

I dag har vi varit på 1 års kalas hos Vilda. Helt otroligt vad tiden går fort. Snart blir även Vilda storasyster. Janina har en jättefin rund mage. Man blir ju lite sugen på en till men det är inte dags riktigt än. Var sak har sin tid har jag blivit tvungen att printa in i mitt huvud då jag lätt får bråttom.

I går kväll var mamma och Johnny här på middag. De kom redan på eftermiddagen så det var verkligen super mysigt. Leona älskar (självklart) sin mormor (och sin opa Johnny för den delen).



Sen älskar Leona också handdukar för de trådar sig när hon biter på dem.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Supermysigt hade vi, Leona är bara såå gullig och rolig. Kul att få vara med på bild, bra att ni inte tog den där bilden jag såg "vansinnig" ut på.

2011-03-09 @ 16:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0