19 april: En bra vecka

Har haft en riktigt bra vecka faktiskt. I tisdags så var jag och Kira i Skärholmen C med Elin och Zack det var hur trevligt som helst. Det som är så bra är att Zack kan numera åka i Leonas bilstol så då kan Elin vara mycket mer flexibel och följa med mig på saker och ting (Elin har nämligen inget körkort). I skärholmen passade jag på att smita in på Lush (en av mina favoritbutiker) och köpte ett par badgrunkor åt mig själv (underbar vardagslyx). Jag har planer på att bada i kväll när Leona somnat och Kira förhoppningsvis antingen sover eller kan tänka sig att vara hos pappa en stund. Sen som på beställning kom nya numret av "Mama" i dag på posten (har precis börjar prenumerera igen) så då kanske jag hinner läsa lite i den medan jag ligger i badet, MEN vi får se om det blir så det är mycket som ska klaffa.

Just det i tisdags var vi även på BVC och hade då med mig båda flickorna. Kira hade gått upp jättefint i vikt till 4550 gr (alltså 700 gr på två veckor) och växt mycket på längden då hon var 54,5 cm lång. Leona vägde 13,5 kg och var 86,5 cm lång. Blev paff över att Leona gått upp 2 kg sedan i slutet av november men med tanke på detta så är det är inte så konstigt att hon är tung att bära nu.

I går var vi ute och gick med Jeanette och Ave(som är en schäferhane för er som inte vet det) och passade då på att hämta ut de fina amningsunderkläder som jag beställt från glammom.se (Tack snälla Pia, Linda och Riina för presentkortet). BH:arna (beställde två) satt jättebra och var både supersnygga och sköna. Kan verkligen rekomendera denna sida för andra ammande mammor, dessutom har de väldigt trevlig kundsupport också. Bilder på underkläderna ska jag försöka fixa till nästa inlägg, jag är så nöjd med dem!
I dag har jag haft en "hemmadag" och städat och tvättat, riktigt skönt på ett sätt. Kira låg vaken i säkert minst 10 min i sitt babygym idag. Det är rekord då hon annars när hon är vaken vill ligga i min eller Mickes famn. Kira följer nu saker och ting med blicken och ligger hon inte på rygg utan halvsitter mot våra ben tex så följer hon även efter med huvudet ibland. Det känns som om hon utvecklats väldigt mycket bara denna vecka.
Min lilla tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0