24 april: en bra helg

Borsett från fredag kvällen då Kira var väldigt kinkig så har vi haft en riktigt bra helg. Micke har varit ute och lekt/städat med Leona, vi var hos Mickes föräldrar på middag i lördags och sen har Micke köpt och satt upp nya lampor i köket.
Leona är fortfarande inne i 2 årstrots men det har blivit lite bättre. Mina mammakompisar (som också har 2 åringar) känner igen beteendet och det är ju skönt att höra. Leona skötte sig dock exemplariskt hos Mickes föräldrar i lördags och somnade på 5 min sen när vi kom vid 21 tiden. Kira har varit lugn hela helgen samt gårdagen. Hon har inte ens varit snuttig på kvällstid utan varit nöjd om hon varit vaken eller så har hon sovit. I går hade hon en riktigt tröttdag och sov nästan hela dagen då märkte jag att jag har väldigt mycket mjölk, eftersom hon "bara" åt ca var 3:e timme så såg jag ut som Dolly Parton större delen av dagen. Sen är det också så att när Kira väl äter så äter hon inte lika länge som förut. Visst ibland tar det kanske 30 min men ibland går det på bara 10 min också vilket är SÅ skönt. Jag håller verkligen tummarna för att hennes marathonsnuttande/ätande nu är mestadels förbi.
I går köpte jag trosor till Leona (med Mimmi på som hon älskar)som hon fick prova att ha på sig i går kväll men efter att hon både kissat och bajsat i dem så gav jag upp och satte på henne en blöja. Jag tror dock att det var bra att hon fick känna hur det känns att kissa på sig. Även om hon inte är redo för att bli torr än så är trosorna en bra morot för henne då hon älskar att ha dem på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0