26 april: Kiras upp och ner humör och Leona sover i sin säng

Efter en för Kira väldigt lugn helg och måndag så har hon nu de senaste två dagarna varit mycket vaken och i går kväll var hon nästan sådär kinkig som i fredags. Det går väldigt mycket upp och ner (hon verkar ha mitt temprament som sagt) Men denna gång tog jag det med ro för det verkar vara så hon är. Dessutom la hon värsta jättelasset med bajs på kvällen så det kan ha varit det som gjorde att hon först hade ont i magen och sen blev hungrig. I går var även jag och lilltjejen för storhandlade på ICA maxi för först gången sen hon föddes. Kira satt i Baby Björnen och jag självscannade, hela vagnen var helt proppfull av blöjor och diverse andra basartiklar och den var så tung att jag knappt mäktade med att köra den. På hela shoppingrundan som tog 2h (puh!) så sov Kira och jag behövde alltså inte lämna butiken för att gå ut och amma (så skönt) men eftersom jag åkte direkt efter att jag lämnat Leona på förskolan (man får ju tydligen inte säga dagis längre) så hade jag rätt bra odds då Kira brukar sova mellan 9 och 11 ungefär (älskar rutiner). Förutom att det är tungt och tar tid att handla så älskar jag att storhandla det är så skönt när man kommer hem med allt man köpt och får fylla på de tomma skåpen och ibland har man även köpt något gott man kan unna sig också.

Att bero på någonting gott, jag har ett sådant förbaskat sötsug! Värsta på flera år. Jag skyller på amningen lite i alla fall mestadels för det finns ingen annan förklaring till varför det helt plötsligt har dykt upp igen (var ju tok sockerberoende för några år sedan). Om jag inte minns fel så var jag mer sötsugen än vanligt när jag ammade Leona men inte så här. Visst de två sista veckorna av graviditeten med Kira så unnade jag mig lite gott men inte så mycket att det skulle kunna förklara detta. Jag får ta och "avgifta" mig sen, så länge jag håller vikten kan jag unna mig lite (men det får inte blir överdrivet) men sen när jag slutat helamma då ska sockersuget bort helt!
Nu till Leona. De senaste två kvällarna har jag nattat henne (med Kira hängandes i brösten men det går bra ändå faktiskt) och då har hon somnat i sin säng :) (jippie), jag har visserligen fått sitta bredvid hennes säng på en stol tills det att hon somnat men ändå. I går natt vaknade hon och var jätteledsen vid 03 tiden och ville ha "annan mjölk", vilket betyder havremjölk (hon älskar det). Micke är ju den som går upp med henne om hon vaknar på nätterna och han la han tillbaka Leona i sin säng efter att hon fått havremjölk, klappade henne lite på huvudet och sen somnade hon om. Bara sådär, jag blev helt paff. I natt skrek hon till ordentligt i sömnen (tror jag) en gång annars sov hon hela natten. Eftersom Leona somnar så sent på kvällarna vid 20.30-21 så har vi bett personalen på förskolan att väcka henne efter 1h när hon sover middag och det verkar som om det börjar få effekt. I går kväll somnade hon 19.30 för att sova till 07 så otroligt skönt. Att hon sover 21-06 känns inte hållbart i längden varken för henne eller oss. Hur som helst är jag överlycklig över att hon sover i sin säng igen och förhoppningsvis kan hon inom kort somna själv igen också, men vi kommer att ta det lugnt så att hon inte känner sig övergiven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0