7 april: Allt börjar stabilisera sig

Som rubriken lyder så flyter allt på mycket lättare nu. Kira äter inte så ofta längre, i natt slog hon rekord med att sova drygt 4h i sträck (helt otroligt) men hon var nog trött efter påskfirandet här hemma. Vi hade min mor, Johnny och större delen av Mickes familj här i går eftermiddag/kväll. Det var jättemysigt att alla var nöjda och glada. Jag fick chansen att avnjuta ett gott glas Rioja vin ihop med god mat som min mamma och Johnny lagat. Super!
I dag har hela familjen Thompson varit ute i vårsolen (dock blåste det kallt) och båda barnen sov gott i syskonvagnen. Riktigt härligt! Det känns som om Kira blivit en helt annan bebis på bara några dagar, hon sover bättre och är mycket mer nöjd med tillvaron. Jag känner också att vi lärt känna varandra nu och jag vet hur hon vill ha det. Kira kan nu vara vaken längre stunder utan att tutta hela tiden. I förrgår kväll var hon vaken i nästan 1,5 h i sträck och visst åt hon någon gång på den tiden men långt i från hela tiden. En skillnad (av många) mellan Kira och Leona är att Kira måste man "rapa" efter hon ätit och efter att jag börjat göra det så känns det som om hon även blivit lugnare. Jag måste jag försöka plåta när Kira lyfter på huvudet (precis som hennes syster gjorde vid 2 veckors ålder) men i går låg hon på Mickes bröst och lyfte huvudet i säkert flera minuter innan vi la henne ner så att hon inte skulle överanstränga sig.
Leona 2 veckor

Nu ska jag gå ner och umgås lite med min familj istället för att sitta framför burken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0