9 april: Påsken snart över

Jaha då var påsken snart över för detta år. Vi har haft en väldigt trevlig påskhelg som mer eller mindre avslutades med påskmat hemma hos min pappa i går. Leona tyckte att det var väldigt roligt att få träffa "moffa" och sin kusin (pappas frus dotters son) Demian som snart är 4 år. Leona och Demian leker riktig bra ihop faktiskt även om vår lilla Maddicken är den vildare av dem.
Leona sover rätt dåligt just nu. I natt är det den tredje natten i rad som hon vaknar runt 4 tiden och är jätteledsen och vill komma in och sova i vår säng. Detta är dock väldigt opraktiskt då Kira sover i vår säng men det hela slutar ändå med att jag och Micke ligger i mitten med varsitt barn på vardera sida. Jag vet att man inte är det bästa att sova så egentligen men vem orkar ta fajten kl.4 på morgonen när man som det är redan har sömnbrist. I natt sov jag rätt bra trots två ungar i sängen så det är jag glad för (jag antar att jag vant mig nu). Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med Leonas nattande och sovande framöver faktiskt. I går somnade hon i utan ett pip bilen på väg hem från min far när vi stannat för att jag var tvungen att amma Kira. Hon vaknade till när vi bar in henne men somnade om själv i sin säng på en gång. Annars vill hon ju inte somna själv på kvällarna och nu i helgen har hon dessvärre även börjat krångla när hon ska sova på dagen också (vilket hon aldrig brukar göra om hon är trött). Någon som har ett bra tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0