8 juni: Kiras hatkärlek till nappflaska och trött mamma

Sedan Micke kom hem i söndags har jag varit jättetrött, jag antar att det är för att under tiden jag var själv med barnen så hade jag inte tid att riktigt känna efter hur trött jag faktiskt var. Men det är inte direkt så att sådana där militärövningar är någon semester utan Micke var också helt slutkörd när han kom hem så denna vecka har vi varit rätt sega båda två.

Jag har äntligen kommit underfunn med hur jag får över bilder från mobilen, trådlöst och utan blåtand till datorn, det ni men det är inte så bra kvalité på bilderna men det får vi leva med. Jag vet att vi har en bra kamera men den är oftast inte nära till hands när man behöver den.
Kira som tidigare tagit nappflaska utan någon som helst protest har börjat krångla med det (skiiiit) men vi har ni köpt en annan sorts flaska som ska vara mer likt bröstet som heter Medela Calma. I den rinner inte mjölken bara man tippar på den utan bebisen måste först suga upp ett vakum. Kira är inte superförtjust i den men det går att mata med den å andra sidan har jag inte försökt att mata med AVENT flaskorna som hon hade först de senaste dagarna men eftersom jag köpt den där dyra (180kr) specialflaskan så ska den banne mig användas. Men som sagt det verkar bra och det är super att det slutar rinna ur den när barnet vill ta en paus(vilket de ofta gör vid bröstet när de stillat den värsta hungern). För er som är intresserade gå in på Medelas hemsida där finns det massor med jättebra information om amning samt deras produkter.
I går var min kära lillebror här och Leona tyckte att det var väldigt skoj att träffa "mobbo Adan". Jag tror att min bror kommer att bli en snäll men superfin pappa när det är i framtiden är dags för honom att skaffa smått.
Tyvärr träffar vi inte Adrian så ofta eftersom han bor och pluggar i Uppsala och nu under sommaren ska han jobba i norrbotten. Han har precis tagit en Kandidatexamen i Geologi, grattis lillebror!
Jag badade precis Kira och insåg ytterligare en gång att hon är lik mig som bebis. Här är jag ca 2 månader gammal precis som hon är nu.
Kira 2,5 månad                                 Sabina ca 2 månader

Jag tror dock att Kira precis som Leona har fått Mickes ögon. Det är därför som många på senaste tiden har sagt att tjejerna är lika och visst finns det likheter även om jag ändå tycker att de är olika.
Ni får ursäkta den fruktansvärda layouten på inlägget idag men jag överväger faktiskt att byta bloggplats för det är väldigt svårt att kunna redigera sina inlägg och bildhanteringen är katastof faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0