31 mars: Kiras första shoppingrunda

I går var jag, Micke, Kira, Linda och Robin i Skärholmen C, eller egentligen så hann vi i princip bara luncha med Linda då jag efter det blev tvungen att amma Kira i typ 45 min i amningsrummet. Annars gick turen väldigt bra bortsett från att allt tog en väldigt lång tid men det är ju när man handlar med småbarn som sällskap. Jag hann i alla fall in i en butik H&M som var det viktigaste, där köpte jag både kläder till mig själv och Leona (tack pappa och Nina för presentkortet). Det var så skönt att handla lite nya kläder. Eftersom vi inte har någon våg hemma så vet jag inte vad jag väger men eftersom jag gick upp 9 kg under graviditeten med Kira så borde jag inte ha så många gravidkilon kvar. Efter att jag fött Leona gick jag ner 10 kg nästan direkt. Jag får väga mig nästa gång jag ska till BVC/MVC för det är deras våg som jag vägt mig på under graviditeten.

I dag har Mickis varit och hälsat på och Micke har varit och storhandlat. Stackars Mickis blev både spydd på och mer eller mindre nerbajsat av Kira. Sen kissade hon ner mig när jag skulle tvätta av henne allt bajs. Det komiska är att det är första gången som Kira både spyr ordentligt och bajsar ner sig. Hur som helst efter dessa incidenter har hon nu sovit gott i över 2h i sträck det är lyx. I natt tror jag faktiskt att hon sov uppåt 3,5 h i sträck och åt inte så jättemycket så mina bröst var som två ballonger i morse. Jag kan dock inte låta bli att fundera över hur hängiga de kommer att vara efter att ha ammat två barn (de är redan mycket hängigare än när jag ammade Leona) men det är sånt man får ta för att kunna ge sin älsklingar mjölk (och det är klart att det är värt det). Jag får investera i några riktigt bra Push-Up BH's sen :).
Nej nu ska jag ge min äldsta dotter lite tid innan hon ska sova (vilket förhoppnings är snart då klockan snart är 21)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Puss till lilla "ät och bajs-ungen". Mor mor är kär!!

2012-04-01 @ 13:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0