Kiras första vecka i livet

De första 3-4 dagarna i Kiras liv gick åt till att äta och eftersom jag bara hade råmjölk åt henne då så var hon inte riktigt nöjd kan jag säga. Inte så att hon skrek hysteriskt eller så men hon låg vid mitt bröst hela tiden och då överdriver jag inte. Jag kunde knappt gå på toa ännu mindre sova. På en natt sov jag ca 4 timmar och då inte i sträck. Var rätt trött de första dagarna kan jag säga. Att jag ens överlevde var nog pga alla hormoner som gör att du inte totalt däckar. Det är dessutom svårt att amma en nyfödd bebis liggande och även om man är omföderska så är man i alla fall lite ovan de första dygnen. Nu när jag ammar Kira på natten så somnar jag medan hon äter och det kanske inte är det bästa eller det som rekomenderas men man måste orka också. När jag inte måste amma henne typ varje till varannan timme på natten som det är nu så kommer jag nog inte att göra såhär men just nu är detta enda sättet för att klara av vardagen.
Kira 5 dagar gammal

I dag är Kira 1 vecka gammal och saker och ting börjar att fall lite på plats i alla fall. I dag har vi varit på 2 års kalas och Kira sov igenom i stort sett hela kalaset. Det verkar som om hon sover bättre och bättre nu är jag har ordentligt med mat till henne. Jag tycker mig redan efter bara 1 vecka kunna säga att hon inte alls är lik sin storasyster som person. Leona var betydligt lugnare (tro det eller ej), hon sov mer, var inte lika känslig för ljud samt mer "självständig". Får Kira välja så vill hon ligga i famnen hela tiden, Leona var nöjd även om hon inte låg i famnen och hon är än i dag inget klängigt barn och ingen "knäsittare" men det tror jag att Kira kommer att bli. Som min mamma sa, Kira är lik mig. Eftersom Leona är så lik Micke både till utseende och person så är det väl inte mer än rätt att vårt andra barn är lite mer lik mig :).
Kira 1 vecka gammal

Leona tycker att lillasyster är gullig men kan ibland vara hårdhänt mot henne. I dag har hon dragit henne i håret några gånger tex om det är svartsjuka, trots eller bara att hon inte riktigt vet hur hon ska hantera situationen det vet jag inte. Hur som helst blir jag ledsen när hon gör så men måste nog vara medveten om att det kan bli värre också. Jag är lite nervös för hur det kommer att gå när Micke börjar jobba om 1 vecka eller så (vi vet inte riktigt när det blir än) och jag blir ensam med båda tjejerna. Leona kommer att gå på dagis mån-fre 9-15 men det kommer att bli tufft på mornarna då jag måste gå upp 06 när Leona vaknar och då kanske inte sovit så mycket på natten. Sen ska vi dessutom i väg till dagis med två ungar och allt vad det innebär men klarar andra mammor detta så gör jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0