11 maj: Leona 2 år och en lite lugnare tillvaro

Överlag så har den senaste veckan varit lugn, fast det är ändå fullt upp varpå jag inte hunnit blogga. Kiras tillvaro stabiliseras mer och mer, hon är mer nöjd nu när hon har napp även om jag försöker att inte ge henne den i tid och otid. Vissa eftermiddagar och kvällar kan hon vara lite pipig men det är mycket bättre jämfört med hur det var när hon var nykläckt. I går natt sov lilltjejen 6 timmar i sträck om jag nu inte var så trött att jag matade henne i sömnen (men det tror jag inte). Jag vet att Leona i hennes ålder också kunde sova så länge ibland men sen eskalerade nattmatningarna igen när hon var runt 4-5 månader. Överlag så är vår lilla tjej väldigt glad och nyfiken. När hon ligger i sin babysitter så har hon börjat titta ordentligt på Nalle Puh figurerna som hänger ovanför henne och hon fläktar med armarna som en galning ibland, supersöt är hon!
Min minsta sötkorv

Leonas tillvaro har stabliserat sig nu det märks men sen har vi det där tvåårstrotset som visar sig lite här och där. Jag frågade faktiskt Linda om hon tycker att jag gör något konstigt med Leona eller tillrättavisar henne på fel sätt (jag tycker nämligen att hon har bra ordning på Johanna) men hon sa bara att "jag tror att det ligger hos Leona". Det är ju vad jag tror också men det är alltid bra med feedback. Sen är jag långt ifrån en perfekt förälder, det vet jag men jag försöker vara ganska så bestämd men saken är att det är min äldsta dotter också.
I helgen som var firade vi Leonas 2 års dag ordentligt med två kalas. Ett för familjen och ett för vänner (som då skulle bli mer som ett barnkalas). Leona älskar Musse pigg just nu så vi hade köpt tallrikar, servetter mm med från just Musses klubbhus. Överlag var helgen jättelyckad och Leona fick massor av fina presenter.
2 års kalas
Med bästisen Johanna på valborg på väg till brasan.
Mina underbara flickor, jag älskar er över allt annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0