21 maj: Leona tillbaka till förskolan

Jag skäms lite över att behöva säga det men OJ vad det var skönt att lämna Leona på förskolan i dag efter att ha haft henne hemma i 1 vecka med vattkoppor. Nu kan vi checka av vattkoppor från listan också och jag måste säga att de passerade lindrigt förbi, skönt! I dag har Leona varit på solskenshumör hela eftermiddagen och kvällen kanske för att jag haft bättre tålamod med henne också. Det går nog hand i hand det där. Dock ramlade hon in i ett brännnässlesnår på vägen hem från dagis och "brände" hela sin högra arm stackarn, men nästa gång hoppas jag att hon aktar sig för brännässlorna. Jag har varit själv med flickorna i kväll då Micke är på möte men eftersom Leona har varit så glad så har det inte varit några problem bortsett från att hon somnade för 10 min sen alltså kl. 21. I natt sov hon dock 12h (19-07) men det var nog för att ta igen att hon inte sovit så mycket i helgen. I lördags sov hon i princip ingen middag (bara 10 min i bilen). Jag måste prata med personalen på förskolan om hur vi ska göra med hennes tupplurar. Jag funderar starkt på att hålla henne uppe om dagarna MEN det kommer ju bli en vecka då med en väldigt eftermiddagstrött unge och säkert en hel del gnäll. Jag tycker inte att det är hållbart att hon är uppe till 21 på kvällarna i bästa fall somnar hon 20 vilket är OK men jag önskar att hon kunde somna 19-19.30 så att man hinner med något här hemma också.

Kira går från klarthet till klarhet hon är så glad och härlig vår lilla tjej. Jag förstår inte vad som hände där helt plötsligt. Visst hon är fortfarande mer sällskaplig än sin storasyster och har mer temprament men inte så mycket som hon visade i början. Men visst nappen gör sitt till faktiskt, utan den skulle hon nog inte sova så gott som hon göra i vagnen tex. Den tidigare nappmottståndaren Sabina har ändrat sig och fått äta upp det negativa hon tänkt om nappar. Men jag hävdar fortfarande att man inte ska ge bebisar napp redan på BB utan vänta tills amningen kommit igång.
Livet känns nu ljust igen och just nu är Kira väldigt lätt att ha att göra med och sover bra på nätterna gör hon också. I natt sov hon mellan 23 och 04, 5 timmar i sträck alltså, så skönt!

Kommentarer
Postat av: Mickis

Kul att se att tjejerna mår väl, och deras fina mamma också! Skönt att du får sova länge på nätterna, men du och Micke får ta det säkra före det osäkra om ni inte vill ha en bebis nr 3 omgående ;) Amning skyddar ju bara om det är minst var 4:e timme dygnet runt vet du... ;) Pussar å kramar från lilla barnmorskan <3

2012-05-22 @ 09:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0